1

Onderwerp: maskeren en decoreren met royal icing of botercreme

Hallo lieve mensen

ik ga een Taart maken bij 40/60 dus ik ga twee van 30/40cm bak blik naast elkaar zetten.daarop ga ik nog een Taart boven op zetten 30/40cm en daarna versieren.

Klant wilt de taart alleen maar met botercreme/royal icing gemaskerd hebben (dus geen fondant)

Denken jullie dat het gaat? want ik ben bang als ik op de onderste twee naast elkaar gezette taart en nog boven een taart op te zetten en onderste twee kan schuiven door de zwarte kracht?
ik ben van plan twee lange dunne douwels door de lengte (naast) te verplaatsen dat ik die onderste twee taarten stabiel kan maken en daarna de bovenste taart nog op zetten..

Wat zou jullie voor kiezen royal icing om te maskeren of botercreme?
Royal icing wordt hard, ik heb wel eens mee gewerkt met royal icing maar niet veel.. en boter creme blijf zacht..

Graag jullie reacties...

Groetjes selma

2

Re: maskeren en decoreren met royal icing of botercreme

Lijkt mij dat als je goed afsmeerd en stut het niet mag gaan verschuiven! Maar ik heb er geen ervaring mee, dus ik ben benieuwd naar de reacties.

N-Joy Cakes

3

ik wil heel graag jullie reacties horen..

groetjes selma

4

ik zou dan denk ik wel afsmeren met meringue buttercream, dat vind ik qua smaak toch een stuk beter dan gewone 1:1.
en inderdaad, niet alleen horizontaal een dowel om de onderste 2 bij elkaar te houden, maar ook gewoon de bovenste taart goed stutten, dan komt het vast goed!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

ik verwacht niet dat de onderste taarten gaan schuiven, maar ik lees nergens dat je de bovenste taart stut met stokjes oid. ik zou persoonlijk niet voor royal icing gaan,  :nooo  je kunt ook maskeren met buttercream

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

ik zou voor meringue creme gaan of amerikaanse butercream met een smaakje.... en wel de taart stutten anders gaat hij gegarandeerd inzakken...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

7

Bedankt voor jullie reacties allemaal,
ik heb meringue creme recept via ingezonden recepten gevonden..

Tipsytaartje ik heb het inderdaad vergeten bij te zetten dat van boven naar onder ook douwels wilt gebruiken..

ik laat het resultaat weten..

groetjes selma