Onderwerp: Witte chocoladeframbozentaart/toetje
Deze heb ik net uitgeprobeerd en wil ik met jullie delen:
Ingredienten
200 gram chocolate chips-koekjes
100 gram gesmolten boter
450 gram witte chocolade
175 ml slagroom
400 gram frambozen
Bereiden
Breek 200 gram chocolate chips-koekjes in stukken en hak ze tot fijn kruim. Meng dit met 100 gram gesmolten boter. Bekleed een ovenschaal met bakpapier en verdeel het deegmengsel in een gelijkmatige laag over de bodem (goed aandrukken). Zet dit in de koelkast tot de bodem koud en stevig is geworden.
Breek dan boven een pan 450 gram witte chocolade in stukjes en verwarm dit samen met 175 ml slagroom al roeren op laag vuur tot een gladde dikke saus ontstaat (niet laten koken, dan wordt het korrelig).
Verdeel vervolgens 400 gram frambozen gelijkmatig over de koekjesbodem. Schenk hier voorzichtig de chocoladesaus over en strijk glad. Laat de taart twee uur in de koelkast opstijven.
Zet de taart voor het serveren ongeveer een half uur in de vriezer. Keg de taart op een schaal en snijd hem met een warm, vochtig mes in vierkantjes.
Zet hem echt lang genoeg in de vriezer. Ik had hem net een half uur in het vriesvakje in de koelkast, was echt te kort. De bovenkant was nog vloeibaar. Wel lekker, maar het wordt zo'n rommeltje op je bord...
Eet smakelijk, ik vind het leuk om te horen hoe jullie hem vinden smaken!