Re: Werkt de zoekfunctie niet (goed)?

Marianne schreef:

Ok, dan heeft-ie vannacht niet alles geïndexeerd. Moet het nog een keer gebeuren :/

http://wilkers.web-log.nl/photos/uncategorized/2008/11/06/troosten.png

Ik zing mijn eigen wijsje!

27

:)

Het duurde iets langer dan verwacht, maar we zijn er weer. En alles is nu geindexeerd :) Nu nog ff slapen....

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

28

Marianne schreef:

Het duurde iets langer dan verwacht, maar we zijn er weer. En alles is nu geindexeerd :) Nu nog ff slapen....

Je bent daar toch niet de hele nacht mee bezig geweest??? Respect!

Groetjes van Natascha!

29

Marianne schreef:

Slaap lekker! Wat een tijdstip  :think:

Heb toch nog een vraag voor als je weer wakker bent.............zoeken met *j*p*g* en dan als berichten om alle afbeeldingen ineens te zien............geeft nu een insane query?

30

Insane query betekent te veel resultaten. Probeer je zoekopdracht iets specifieker te geven.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

31

Dat begrijp ik, maar het was de ideale manier om alle geplaatste foto's te zien en te zoeken naar taarten waarbij eigenlijk weinig omschreven stond...............heb daar veel plezier van gehad, en zou het heel jammer vinden als het nu niet meer werkt...........

32

Nu het volledige forum weer geïndexeerd is zou het zomaar kunnen dat het niet meer werkt, omdat het aantal zoekresultaten echt veel te groot is, zeker als je met sterretjes zoekt.

Jammer, maar het is een behoorlijke belasting op de database, vandaar de melding, ik kan daar ook niet zoveel aan veranderen.
De forumsoftware waar ik nu mijn pijlen op richt heeft een 'volgende topic' link, maar daar zul je nog wel "even" geduld voor moeten hebben...

33

Karin09 schreef:

Dat begrijp ik, maar het was de ideale manier om alle geplaatste foto's te zien en te zoeken naar taarten waarbij eigenlijk weinig omschreven stond...............heb daar veel plezier van gehad, en zou het heel jammer vinden als het nu niet meer werkt...........

Inderdaad heel jammer, je kon zo fijn al het gemaakte voorbij zien komen zonder veel keer te moeten klikken.
Ik zal 'm missen de mogelijkheid.

Say YES with joy. Say NO without fear.

34

deze functie ga ik ook zeker missen. is er geen oplossing met *.jp*g* AND nog iets waarbij alleen de taarten van een bepaalde dag zichtbaar zijn? heb 2010  geprobeerd maar dat lukte niet helemaal.

35

Ah, hier meteen het antwoord op mijn zoekvraag, ook ik zoek altijd op *.jp*g*.

Het "laatste 75 geposte taarten" topic geeft ook wel weer wat ik zoek, alleen moet je daar ieder topic apart openen om de OP te kunnen zien. Zoeken op *.jp*g* was juist zo ideaal omdat je op die manier kunt aangeven de resultaten als berichten weer te geven.   :Y

36

Ik ben niet de enige dus...............maar helaas zullen we het zonder deze zoekoptie moeten doen............. :s

37

:D Heb ontdekt hoe het wel lukt (zoeken op foto's)  :Y

Zoekopdracht *jpg* vandaag   *D 
Dan heb je helaas alleen de foto's van vandaag, maar is in ieder geval wat  :think:

38

djehr schreef:

:D Heb ontdekt hoe het wel lukt (zoeken op foto's)  :Y

Zoekopdracht *jpg* vandaag   *D 
Dan heb je helaas alleen de foto's van vandaag, maar is in ieder geval wat  :think:

Dan krijg ik alleen te zien de berichten met een foto en waarin de tekst 'vandaag' is gezet...........wel 155 pagina's teruggaand tot 2007  :think:

39

Karin09 schreef:

Dan krijg ik alleen te zien de berichten met een foto en waarin de tekst 'vandaag' is gezet...........wel 155 pagina's teruggaand tot 2007  :think:

Nou je het zegt.... inderdaad alleen de berichten waar het woord vandaag in staat  :grr: .
Dacht ik de oplossing gevonden te hebben...niet dus  :rolleyes:

:think: we zoeken gewoon verder  :Y

40

Oh inderdaad jammer...ik gebruikte deze functie ook vaak! Ik ga ook even kijken of ik een andere manier kan vinden  :think: vond het ideaal om snel al de mooie creaties te kunnen bekijken.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

41

Ach, das nou eeuwig zonde. Geen tijd om elk bericht apart te openen, dus ik zal er veel missen!

I never met a calorie I didn't like!
https://www.facebook.com/Bakblikkie?ref=nf

Op *.jp*g* kunnen zoeken... ik mis het zo  :| !

Heb al veel zoektermen geprobeert maar krijg het nog niet voor elkaar, heeft iemand al DE tip?

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

43

supermuts schreef:

Ach, das nou eeuwig zonde. Geen tijd om elk bericht apart te openen, dus ik zal er veel missen!

Ik begrijp jullie wel.... Maar het moet me wel wat van het hart :/ Door deze manier van van kijken wordt er niet of nauwelijks gereageerd op taarten en dat vind ik erg jammer :(

Ik weet dat Marianne bezig is met het opschonen van de database, om ervoor te zorgen dat jullie query wat minder insane wordt :D Maar zoals gezegd, het valt me op dat sinds een aantal maanden veel taarten met maar 1 of 2 reacties weer uit het zicht verdwijnen, heel jammer..

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Als je een keer niet zoveel tijd hebt en toch de nieuwste taarten langs wil, is het een hele prettige manier.
En Jozien, ik begrijp je zorg en vind dan ook zeker dat je gelijk hebt. Iedereen vind het fijn om kritische/ leuke reacties en tips te krijgen.

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

45

Jozien schreef:
supermuts schreef:

Ik begrijp jullie wel.... Maar het moet me wel wat van het hart :/ Door deze manier van van kijken wordt er niet of nauwelijks gereageerd op taarten en dat vind ik erg jammer :(

Ik weet dat Marianne bezig is met het opschonen van de database, om ervoor te zorgen dat jullie query wat minder insane wordt :D Maar zoals gezegd, het valt me op dat sinds een aantal maanden veel taarten met maar 1 of 2 reacties weer uit het zicht verdwijnen, heel jammer..

Voor mij geld dit net niet. Ik reageer zo meer op de taarten omdat ik anders veel taarten gewoonweg niet zie. Want inderdaad, de taarten met maar enkele reacties verdwijnen zo weer van de eerste pagina.

x Liefs van Lien x

46

Liens schreef:
Jozien schreef:
supermuts schreef:

Voor mij geld dit net niet. Ik reageer zo meer op de taarten omdat ik anders veel taarten gewoonweg niet zie. Want inderdaad, de taarten met maar enkele reacties verdwijnen zo weer van de eerste pagina.

Sluit me aan bij Liens...........op welke manier je de taarten ook bekijkt, denk dat geen invloed heeft op het wel of niet reageren........
Als je nu 3 dagen niet inlogt en de lijst van 75 oproept........mis je ook geplaatste taarten waarop je dus niet reageert, alleen de taarten met recente reacties krijg je dan via 'nieuwe berichten' op je scherm........

En de discussie over het plaatsen van taarten en het krijgen van reacties is al een paar keer gevoerd.......ik bekijk de taarten om inspiratie op te doen.............

47

Die discussie is zelfs al een heleboel keren gevoerd :D
Maar ik heb zelf wel eens via de *.jp*g-methode gezocht en heb gemerkt dat het - mij in elk geval-  tegenhoudt om te reageren, omdat je dan daarna de zoekopdracht opnieuw moet starten en doorspitten naar het punt waar je gebleven was. Als ik zelf in de parade de topics bekijk, doe ik dat door aanklikken en de backknop van mijn browser, dus maakt dat niet of nauwelijks verschil of ik een reactie plaats.

En natuurlijk snap ik dat je inspiratie wilt opdoen, en niet overal op kunt reageren. Maar ik zag vandaag dus taartjes zonder reactie naar de tweede bladzijde verdwijnen. En iets plaatsen zonder er een reactie op te krijgen ontmoedigt sterk kan ik me zo voorstellen, dus zullen we gaan merken dat mensen geen zin meer hebben om te posten. Dat zou ik erg jammer vinden!

Niet dat ik denk dat er iets tegen te doen is, ik kan het in elk geval niet bedenken. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat er steeds meer leden komen en steeds meer gepost wordt. Ik wilde alleen even mijn hart luchten, even verzuchten dat ik het jammer vind.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

48

Ja het is inderdaad erg jammer dat sommige prachtige taarten meteen weer naar de tweede pagina verdwijnen. En voor dit had ik een oplossing  :D

Maar ik heb zelf wel eens via de *.jp*g-methode gezocht en heb gemerkt dat het - mij in elk geval-  tegenhoudt om te reageren, omdat je dan daarna de zoekopdracht opnieuw moet starten en doorspitten naar het punt waar je gebleven was. Als ik zelf in de parade de topics bekijk, doe ik dat door aanklikken en de backknop van mijn browser, dus maakt dat niet of nauwelijks verschil of ik een reactie plaats

Ik opende de taartjes waar ik op ging reageren in een nieuw tabblad, plaatste een reactie en sloot het tabblad dan weer. Zo ging mij lijst niet verloren en kon ik toch reacties plaatsen!

x Liefs van Lien x

49

Ik ben blij dat er nog veel taartdozen zijn die alle nieuwe taarten bekijken, maar desondanks is het mij ook opgevallen dat er veel minder reacties binnenkomen dan voorheen... Hopelijk komt het allemaal weer goed.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

50

willemz schreef:

Hopelijk komt het allemaal weer goed.

Als dat slaat op het weer kunnen gebruiken op *.jp*g, dan moet ik je helaas teleurstellen. Juist omdàt de database weer volledig geherindexeerd is, zal dit niet meer werken. Het doorzoeken van het forum met zo'n zoekwoord is heel erg belastend voor de DB omdat in principe alle topics in de showrubrieken in aanmerking komen.

Wat Jozien aangaf om de optie mogelijk weer beschikbaar te krijgen, is het 'prunen', of wel: opschonen van de topics in de showrubrieken; als deze maar een x-jaar oud zijn, zullen er ook minder hits zijn, dus is de query minder insane. Ik wilde dat afgelopen week doen terwijl het forum live was, maar dat was niet zo'n goed idee....