Onderwerp: Echte Snowglobe
Met recht een snowglobe. Speciaal als dummy voor de kerstmarkt in Vlaardingen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groetjes Daisy
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Echte Snowglobe
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Met recht een snowglobe. Speciaal als dummy voor de kerstmarkt in Vlaardingen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groetjes Daisy
Prachtig! Helaas ben ik niet in de buurt anders zou ik in Vlaardingen de globe in het echie komen bekijken 
Echt heel mooi!!!.
Groeten Esmeralda
Dat moet een gepriegel geweest zijn!
Mooi hoor.... 
Wat een werk zal je daaraan gehad hebben, alles zo ieniemini, maar ik vind hem erg leuk geworden, kom al bijna in wintersferen!
vergeet helemaal te vermelden dat dit uiteraard met inspiratie van Bontetaartje is natuurlijk, dank.
prachtig zeg!!
als je het goed vind sla ik em op.
Helemaal leuk, super gedaan!!
In 1 woord .... PRACHTIG!!
Hier krijg ik echt een "schuddebol-gevoel" bij. Heel erg mooi gedaan!
Wauw, wat cool!!!
Geweldig!
Ja hoor krijg gelijk het winterse gevoel, erg leuk!
Mooi zeg, dat zal je geduld op de proef hebben gesteld!
Mooi zeg! Hoe groot is de globe eigenlijk? Oftewel, hoeveel gepriegel was dit? 
Ik was inderdaad ook benieuwd hoe groot die globe is. En hoe krijg je dat er in vredesnaam zo in? Ik heb er ook eentje liggen, maar zou niet weten hoe dat handig moet.
Het is de bol van ik dacht 12 centimeter doorsnede. In de Howto van Bontetaartje die we hebben besteld bij hen, staat het heel duidelijk omschreven.
Ik heb eerst in de halve bol met pettinice de ondergrond gemaakt inclusief de verhogingen, het pleintje en de trapjes. Vervolgens heb ik dit laten drogen zodat je het eruit kunt halen en "los" het dorpje kunt maken. Ik leg het dan wel op een zachte ondergrond, een zakje gevuild met bloem, zodat de ronde vorm in takt blijft. De huisjes en het kerkje zijn apart gemaakt. Ook door eerst de vorm van de huisjes te boetseren (blokjes) en de dakjes apart te laten uitharden. Toen alles droog was alles samengevoegd als een bouwpakket op de basis en met behulp van Icing de sneeuw erop aangebracht. Vervolgens alles in de bol teruggeplaatst en tegen de binnenkant de sneeuwkristallen geplakt die ik met een uitsteker heb gemaakt. De huisjes zijn ongeveer 2 bij 3 centimeter. Het sneeuwpoje heeft bolletjes van ongeveer 0,5 cm: Dus ja het was wel een beetje gepriegel. Ik denk dat ik er ongeveer 8 uur aan heb gewerkt: Het leuke is wel dat je het heel goed kunt bewaren, ook los van de taart
Groetjes Daisy, en bedankt voor alle complimenten
Dank je wel voor je antwoord!
Ik had niet eens gezegd dat ik het echt super leuk vind, dus bij deze: ik vind het echt super leuk! 
super leuk!
Wat ik ervan vind? Hij is echt superleuk, mooi gedaan! 
Wat een leuke snowglobe......echt sneeuwgevoel.....lekker winters!!! 
echt een hele leuke!!
Ja hij was echt heel leuk ,ik heb hem vandaag in het echt mogen bewonderen .
ik zag hem staan op de tafel daisy
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Echte Snowglobe