1

Onderwerp: Bakpoeder...waar te koop?

Hoi hoi,

Voor de cookies in a jar ben ik opzoek naar bakpoeder.
Ik las dat dit bij de drogist te koop is, maar niet bij de drogisten waar ik ben geweest ;-).

Heeft er iemand een tip?

En weet iemand of je ook backin bakpoeder van dr oetker kunt gebruiken? Die heeft c1000 wel.....

2

Re: Bakpoeder...waar te koop?

net op jannekes.nl/diversen/algemeen.htm  gekeken.
Daar staat de lijst waar te koop en daarnaast staat een fotocameraatje waar je je muis op moet houden.
Daar komt backing  van dr oetker tevoorschijn dus denk dat je die gewoon kunt gebruiken

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

3

bakpoeder of baking soda? da's namelijk een verschil ;)

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

4

bakpoeder van Dr Oetker is wat anders dan de backing soda uit engelse recepten.
Ik ben ook al eens aan het zoeken geweest zonder resultaat :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

in duitsland krijg je het onder de naam hausnatron. daar haal ik het altijd vandaag. volgens mij 50ct voor een pakje.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

Bakpoeder is het spul van dr. Oetker.

Baking soda/zuiveringszout/maagzout is hetgeen je bij de apotheek of drogist koopt.

Ik koop het bij de apotheek, meestal moeten ze het even bestellen en dan is het er de dag erna.

Groetjes Karine

7

whahaha...ik heb t verkeerd onthouden zie ik nu....

1/2 theelepel backin bakpoeder oetker
1/2 theelepel maagzout (baking soda, zuiveringszout te kop bij etos)

Stupid me! Thanks voor de verhelderende blik...mens bij de etos en hier bij de drogist zal wel gedacht hebben! WHAHA

8

Kaatjekikker schreef:

Bakpoeder is het spul van dr. Oetker.

Baking soda/zuiveringszout/maagzout is hetgeen je bij de apotheek of drogist koopt.

Ik koop het bij de apotheek, meestal moeten ze het even bestellen en dan is het er de dag erna.

Wàt wil je bestellen?? vroeg onze apotheker. Ze heeft me later teruggebeld, helemaal verbaasd, ze kan het inderdaad bestellen,  125gr voor iets meer dan 2 euro.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

je kunt het ook hier in de webshop bestellen. Zou ik wel doen als je meer dingen hebt ivm verzendkosten!

10 Laatst bewerkt door Reini (30-11-2010 13:10)

bakpoeder vind je idd in die kleine zakjes (zoals vanillesuiker). Ik koop die in de Colruyt of zelfs in de Lidl.

Baking soda aka Natriumbicarbonaat (NaHCO3, idd zuiveringszout voor als je last van je maag hebt of ook te gebruiken om te reinigen, tip van Tante Kaat ;-) .

Maar dat kan je in de Carrefour kopen, of in de Colruyt of Delhaize. In België in ieder geval. Kost amper iets. Ik heb een strooibus van 400g staan, denk net geen 3euro. Van het merk Cérébos.

Natriumbicarbonaat geeft in combinatie met een zuur (citroen, cacao, yoghurt, azijn, cream of tartare, e.d.) CO2. 'Bruis' dus. en dat zorgt ervoor dat je deeg meer rijst. 

Ik wist dat chemie nog zijn nut kon hebben...alleen dacht ik vroeger dat het enkel goed was om stinkbommetje mee te maken of 'warm ijs'  :lol:

11

ik koop Bakpoeder bij de turk,
400 gram voor 1,79  *D  en werkt Super !!

zuiveringszout koop ik bij de natuurwinkel

(hartige) taarten bakken is een grote hobby van mij !
Helaas niet veel tijd momenteel..