1 Laatst bewerkt door tamara14 (23-11-2010 18:39)

Onderwerp: Pinguinbal

Een snowglobe met Pinkie de Pinguin deze keer.

http://www.mijnalbum.be/Foto-W7IN8EGL-D.jpg

http://www.mijnalbum.be/Foto-YYAFQPXY-D.jpg

http://www.mijnalbum.be/Foto-XXTMZ7TN-D.jpg

Met dank aan Severn en Anneke voor het idee van de globes en aan Anneke voor haar Eskimo-taart waar ik de inspiratie voor het "ijs" vandaan heb  ;) 

Veel foto's, maar geen sorry :+ , was zelf helemaal blij met het eindresultaat :D

Groetjes,
Tamara

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

2

Re: Pinguinbal

super leuk en moooi :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Aahhh...maar dat is een lieverdje!
Super zeg!

Hij is lief!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

5

ach, super leuk geworden zeg! :thumb:

-----een goed resultaart is goud waard!-----

6

Wat leuk!!!!!

Say YES with joy. Say NO without fear.

Wat een schatje!

Jammie, jammie!

8

Wat een lieverd  :thumb:

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

Super leuK!!

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

10

Ge-wel-dig, kan niets anders zeggen. Ik vind hem verbluffend leuk :thumb:  :thumb:

11

Wat een mooie taart en je pinguin vind ik zóóó lief, heb hem meteen maar opgeslagen !! ;)  :thumb:

12

helemaal te gek!! de kabouterpinguin!! Mijn complimenten

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

13

super!

14

Oh, wat een snoepie! En die globe is ook heel leuk verwerkt in de taart, hij staat er niet gewoon bovenop. Harststikke leuk joh!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

15

super mooi!

Hoe heb je dat ijseffect op de letters gekregen als ik vragen mag, en het witte poeder onderaan?

knap hoor, ik ga morgen mijn werkbeschrijving voor de bol bestalen, ik hoop dat ik hem snel heb! ;)

16

wat een schatje!

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

17

Heel mooi gedaan. Wat een liefie is Pinkie.

"You may be only one person in the world,
but you may also be the world to one person."

18

Wat is die leuk!!! Hoe heb je die pinguin zo 'bevroren' gekregen?

Life is what you bake it.

19

Geweldig leuk!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

20

hij is echt heel erg leuk geworden  :Y  :thumb:

Veel liefs Rafaëla

Ik vind hem super, mag ik vragen hoe je de sneeuw hebt gemaakt is dat gewoon fondant of marsepein??

:thumb:  :thumb:

22

Die is meeeeeeeeeeeeeeeeeeega leuk zeg!!! Echt een schatje! Mag ik deze opslaan??
Hoe heb je die sneeuw gedaan onderaan eigenlijk ? En op de pinguin?
Ik vind deze echt een schatje!

23 Laatst bewerkt door tamara14 (24-11-2010 19:03)

Anntje schreef:

Hoe heb je dat ijseffect op de letters gekregen als ik vragen mag, en het witte poeder onderaan?

De letters aan de bovenkant ingesmeerd met een klein beetje tyloselijm en daar dan kristalsuiker opgestrooid. Sneeuw onderaan is gewoon poedersuiker.

Taartenmarie schreef:

Wat is die leuk!!! Hoe heb je die pinguin zo 'bevroren' gekregen?

Ik weet niet of je het wit op de vleugels bedoelt of iets anders, maar dat poedersuiker is eigenlijk heel toevallig gebeurd. Ik had de suikerparels eerst in de bol gedaan en dan de pinguin, maar dat wou niet zo lukken en toen kiepte ik de suikerparels in het bakje waar nog wat poedersuiker inzat :D. Toen ik de suikerparels er weer terug in deed, zat er natuurlijk wat poedersuiker tussen en dit is op de pinguin gedwarreld. Was dus niet de bedoeling, maar wel een ontzettend leuk effect ;)

Als je dat niet bedoelt dan is dit mss de juiste uitleg :think: . Pinkie heeft veren die goed te zien zijn en daarom heb ik zijn lijf in het grijs gemaakt en de veren "geknipt" en weer een beetje platgewreven , daarna heb ik met zwarte dust de diepte er een beetje ingebracht (zoals je ook op afbeeldingen van die pinguin ziet)

Madame Gâteau schreef:

Ik vind hem super, mag ik vragen hoe je de sneeuw hebt gemaakt is dat gewoon fondant of marsepein??

De sneeuw zelf is gewoon poedersuiker en de sneeuwballen zijn van fondant, lichtjes ingesmeerd met lijm en even door de poedersuiker gerold.

Thanks Ladies, voor alle leuke reacties :o

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

24

Waohhhh. Prachtig en ontroerend lief.

Met zoete groet! Akire

25

ow, ik geloof dat ik dit tot nu toe de leukste snowglobe vind die ik gezien heb... :thumb:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.