Anntje schreef:Hoe heb je dat ijseffect op de letters gekregen als ik vragen mag, en het witte poeder onderaan?
De letters aan de bovenkant ingesmeerd met een klein beetje tyloselijm en daar dan kristalsuiker opgestrooid. Sneeuw onderaan is gewoon poedersuiker.
Taartenmarie schreef:Wat is die leuk!!! Hoe heb je die pinguin zo 'bevroren' gekregen?
Ik weet niet of je het wit op de vleugels bedoelt of iets anders, maar dat poedersuiker is eigenlijk heel toevallig gebeurd. Ik had de suikerparels eerst in de bol gedaan en dan de pinguin, maar dat wou niet zo lukken en toen kiepte ik de suikerparels in het bakje waar nog wat poedersuiker inzat
. Toen ik de suikerparels er weer terug in deed, zat er natuurlijk wat poedersuiker tussen en dit is op de pinguin gedwarreld. Was dus niet de bedoeling, maar wel een ontzettend leuk effect
Als je dat niet bedoelt dan is dit mss de juiste uitleg
. Pinkie heeft veren die goed te zien zijn en daarom heb ik zijn lijf in het grijs gemaakt en de veren "geknipt" en weer een beetje platgewreven , daarna heb ik met zwarte dust de diepte er een beetje ingebracht (zoals je ook op afbeeldingen van die pinguin ziet)
Madame Gâteau schreef:Ik vind hem super, mag ik vragen hoe je de sneeuw hebt gemaakt is dat gewoon fondant of marsepein??
De sneeuw zelf is gewoon poedersuiker en de sneeuwballen zijn van fondant, lichtjes ingesmeerd met lijm en even door de poedersuiker gerold.
Thanks Ladies, voor alle leuke reacties