1

Onderwerp: lego ijsblokjes mal

Hoi Hoi!

Ik moet tegen 3 december een lega taart maken, nu wilde eens eens horen of er iemand uit de buurt van Lier/Mechelen (België) zo'n legoblokjesmal heeft van ijsblokjes... en eventueel de bakvorm? (die is er blijkbaar ook?)

Beide zijn uitverkocht op de lego site :(

alvast bedankt!

2

Re: lego ijsblokjes mal

ik zit ook te wachten tot ze weer op voorraad komen. ze zijn erg leuk

N-Joy Cakes

3

OP e-bay staan er ook. Daar zijn er ook met verschillende vormen. Ik kijk straks even voor een link. Moet nu de kleine op gaan halen van de PSZ.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

bedankt! ik ga zeker eens kijken daar ;)

Hey hoi!
maar het is zo makkelijk om zelf mallen te maken van lego en duplo! En dan heb je nog wat origineels ook. Ik heb er in een ander forum al een keer over gesproken. Ik koop daarvoor af en toe siliconen culinair. Wilde dat ook doen voor december maar dan mijn eigen chocolade letters en geld maken. Ik moet alleen even uitvinden welke chocolade dan het beste werkt en hoe temporeren van chocolade werkt (of hoe noem je dat) want het schijnt niet alleen maar.. hop de koelkast in te moeten...

groetjes!

6

maar als ik de siliconen culinair prijzen zie en de kant en klaren mallen, kan je ze dan niet beter gewoon kopen? nu weet ik niet hoeveel mallen je haalt uit 1 fles siliconen natuurlijk.

en mag ik vragen waar jij de siliconen culinair koopt?

N-Joy Cakes

Haha...wilde net uitloggen....

euhm ja tuurlijk als je 1 malletje koopt (ze kosten geloof ik 10 euro) is dat goedkoper dan zo'n pakket siliconen culinair. Maar met wat oefening haal je ongeveer 8 tot 10 van dat soort malletjes uit zo'n flesje en dan is het weer een stuk goedkoper!

Tuurlijk moet je dat niet doen wanneer je maar een simpel standaard steentje wilt en dat toch maar 1 keer doet... hoewel je de siliconen culinair daarna ook voor andere dingen kunt gebruiken... tsja.. kan je daar niet echt in adviseren...

Ik zou zeggen als je het spul in huis hebt dan heb je in een handomdraai een leuke mal gemaakt van lego poppetjes en blokjes die jij wilt.

Ik koop het gewoon online trouwens... als iemand een winkel weet waar het ook te krijgen is, zou ik dat heel fijn vinden (als het niet te ver weg is)... :+

8

Taarten_groentje schreef:

Haha...wilde net uitloggen....

euhm ja tuurlijk als je 1 malletje koopt (ze kosten geloof ik 10 euro) is dat goedkoper dan zo'n pakket siliconen culinair. Maar met wat oefening haal je ongeveer 8 tot 10 van dat soort malletjes uit zo'n flesje en dan is het weer een stuk goedkoper!

Tuurlijk moet je dat niet doen wanneer je maar een simpel standaard steentje wilt en dat toch maar 1 keer doet... hoewel je de siliconen culinair daarna ook voor andere dingen kunt gebruiken... tsja.. kan je daar niet echt in adviseren...

Ik zou zeggen als je het spul in huis hebt dan heb je in een handomdraai een leuke mal gemaakt van lego poppetjes en blokjes die jij wilt.

Ik koop het gewoon online trouwens... als iemand een winkel weet waar het ook te krijgen is, zou ik dat heel fijn vinden (als het niet te ver weg is)... :+

ik heb al een paar keer gekeken naar de siliconen omdat het mij heel leuk lijkt zelf mallen te maken, maar heb tot nu toe alleen siliconesandmore (dacht ik) gevonden via een ander topic hier.

waar bestel jij ze online? misschien dat er daar ook wat meer informatie over staat want het is mij nog niet helemaal duidelijk omdat sommige kits gemengd moeten worden en andere kan je direct gieten.

N-Joy Cakes

9

Even off-topic, maar ik doe het toch :rolleyes:

Ik moet alleen even uitvinden welke chocolade dan het beste werkt en hoe temporeren van chocolade werkt (of hoe noem je dat) want het schijnt niet alleen maar.. hop de koelkast in te moeten...

groetjes!

Tempereren :) kun je doen door 375 gram chocolade te smelten en daar 125 gram koude chocolade doorheen te roeren. Zodra de massa gelijkmatig is, heb je getempereerde chocola. Het gaat nog beter met een digitale kookthermometer. Verwarm de chocola eerst tot 45*C, en laat het vervolgens afkoelen tot 32*C bij pure chocola, 31*C bij melkchocola en 29*C bij witte chocola.

(Als je chocola gewoon in de koelkast doet, krijg je van die rare kristallen in je chocola en is het niet meer zo lekker. Let er op dat de thermometer per graad meet, en dus niet met intervallen van 5*C)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

Hey willemz,

dank dank! dat is snel en duidelijk! eigenlijk moet ik een latop in mijn keuken hebben ;-)

@ NiQ (of staat er NiO ik kna het niet goed zien...)
Ik koop ze via siliconesandmore maar meer info staat op siliconenculinair. Als je het aan elkaar schrijft in google vind je het vanzelf...

Ik denk dat siliconesandmore meer voor de echte knutselaars is dus dat is even wat pittiger om te begrijpen maar siliconenculinair is lekker duidelijk :-)

succes!

11

ik heb het filmpje van de stenen op siliconenculinair bekeken en was helemaal duidelijk. ik heb ze besteld en ben benieuwd wat ik ervan ga maken  :lol:

heb ik gelijk weer een reden om te gaan shoppen voor leuke vormpjes enzo om als mal te gaan gebruiken (zo wordt mijn hobby ook steeds duurder en duurder hahahahaha)

N-Joy Cakes

:o
Als je mij maar niet de schuld ervan geeft hoor!
Was alleen maar advies  O-)

Hoe dan ook, als je meer dan 1 malletje maakt heb je het geld er volgens mij wel uit hoor...

ben benieuwd hoe het je lukt!

13

ben benieuwd hoe het je lukt!

ik ook  :lol:  :lol:  :lol:

N-Joy Cakes

14

nouuuuu ik heb nog maar net een reuze bestelling gedaan hier op de webshop, kwil mijn ventje niet nog eens een attack doen krijgen door weer spulletjes te bestellen, ik denk dat ik me aan het boetseren ga wagen :)

15

Over dat chocolade tempereren: van die chocolade pellets (alleszins die van callebout) hebben die bewerking al ondergaan en kan je zo smelten en gieten.

Niq...Vertel vertel! was het gelukt?

Bedankt voor die tempereer adviesen! dat van Callebout klinkt wel makkelijk... is het echt monkey proof? ;-)

Maar eens proberen wat ik met chocolade kan doen nu  :Y

17

Niq...Vertel vertel! was het gelukt?

Bedankt voor die tempereer adviesen! dat van Callebout klinkt wel makkelijk... is het echt monkey proof? ;-)

Maar eens proberen wat ik met chocolade kan doen nu  :Y

:o  ik ben er nog niet echt aan toe gekomen
schijnt dat iedereen nu alleen maar zwarte pietjes wil op zijn taart  :Y

ik ga volgende week lekker freubelen en aan mijn dummies beginnen en zodra er wat toonbaars uit is gekomen dan show ik het natuurlijk! en als het wat minder wordt hebben we daar ook een hele leuke andere rubriek voor hahahaha

N-Joy Cakes