1

Onderwerp: ideen voor een bounty taart?

Ik heb als vraag 2 cocos taarten te maken voor een bruiloft, alleen nou ben ik bang dat het een onwijs dorge hap wordt.
Ik had in gedachte een choco cake met 1 laag botercreme en 1 laag cocos schilfers. Doordat die schilfers nogal droog zijn ben ik bang voor het droge effect.

Graag ideen ik moet dit weekend aan de slag :rolleyes:

Re: ideen voor een bounty taart?

Ik heb pas bc gemaakt met mix van de hebshop maar dan met kokosmelk ipv water en dan een beetje rasp erdoorheen voor de "bite" zeg maar, en die was eeg lekker. In 1 taart zat 1 laag kokoscreme en 1 laag chocolade bc (bc met gesmolten pure chocolade)... in een andere taart had ik de kokoscreme met stukjes ananas en een laagje ananasjam en in de derde taart had ik de choco en de kokos creme doorelkaar gemixt (bounty idee :9 ) met een laagje kersenjam....
Ik hoop dat je er iets aan hebt?

smakelijke groetjes
patricia

3

Super daar heb ik cker wat aan! Alleen nog een vraagje misschien stomme vraag maar hoe maak ik die cocos creme en kan ik daarmee de taart ook afsmeren er komt namelijk een marsepijn laag overheen omdat hij hetzelfde moet worden als de andere 3 taarten, het is namelijk een bruidstaart die op zo een trap van 4 treden komt.

4

dit is eerder een vraag voor bakken en vullen en niet voor de ingezonden recepten!
ik meld je even...

Groetjes, Dorothea.

5

Dank, Dot.,

De rubriek "ingezonden recepten" is voor (je zou het niet zeggen aan de naam O-) ) bedoeld voor het inzenden (=plaatsen) van recepten.

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik heb voor af te smeren gewoon 1:1 botercrème gemaakt, ben altijd een beetje huiverig als ik iets anders gebruik dan alleen de aangemaakte mix.... en ik zou zowiezo niet afsmeren als je er rasp doorheen doet weet niet of dat nou zo mooi strak word?
Ik had de bc gemaakt met de mix van de shop en dan in het recept het water vervangen door kokosmelk dus uiteindelijk:
100 gr poedersuiker, 100 gr mix, 200ml kokosmelk (je kunt ook een deel vervangen en een deel gewoon water gebruiken)... minimaal een uurtje laten rusten, 250 gr roomboter loskloppen met je mixer en dan je mixmensel toevoegen en echt een minuutje of 10 heel luchtig kloppen met je mixer (ikzelf gebruik mijn K-klopper van mijn kennie) en als je wilt kun je dan die rasp toevoegen telkens een beetje, je kunt altijd bijdoen maar eruit halen niet!
Voor een bruidstaart is misschien tremperen met malibu ook erg lekker!
Succes met je taart!

smakelijke groetjes
patricia

7 Laatst bewerkt door Rabbeltje (24-11-2010 14:31)

er staat hier bij de recepten ook een heeeeeeeerlijke kokosmousse. absoluut een aanrader!

edit voor de link :D http://www.deleukstetaarten.nl/recept/156/Kokosmousse/

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."