1

Onderwerp: aardbijenjam & ....?

hallo ik moet morgen een taart gaan maken voor een verjaardag
en nu vroeg ik me af of iemand een tip heeft of t uberhaupt lekker is om hem te vullen met aarbijenjam...?
ik heb ook slagroom zou dit een combinatie zijn..?
meschien hebben jullie nog tips wat ik zou kunnen doen met die aarbijenjam en slagroom
bedankt alvast
gr mandy

2

Re: aardbijenjam & ....?

Ik zou eerst een laagje jam op het biscuit smeren en daar bovenop een laagje slagroom (iets verstevigen met klopfix). En dat twee lagen.

Succes met je taart.

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

3

dankjewel
ik heb ook mix voor banketbakkersroom meschien  ook of zeg je nee das geen combi?

4 Laatst bewerkt door freijak (20-11-2010 18:50)

Wat wil je ermee doen? Ga je een slagroom taart maken of een met fondant/marsepein?

Ik gebruik in beide gevallen aarbeienjam overigens, maar als ik marsepein gebruik, dan gebruik ik dus geen slagroom, maar botercreme voor de 2e laag en ook om mee af te smeren. Bij slagroom doe ik dus 1 laag jam, 1 laag slagroom en dan volledig afsmeren met slagroom, nootjes of bijvoorbeeld vlokken/hagelslag aan de zijkant en dan nog toeven op de bovenkant spuiten bijvoorbeeld.

Overigens lees je hier ook vaak dat ze banketbakkersroom gebruiken, heb ik zelf nog nooit gedaan. Lijkt me bij een slagroomtaart overigens nog best lekker, maar persoonlijk zou ik het bij marsepein of fondant geen lekkere combi vinden, maar smaken verschillen gelukkig  :)

Succes in ieder geval!  :thumb:

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

5

ik ga hem bekleden met fondant
smeer hem af met botercreme 1:1
is t ook lekker om die botercreme 1:1 als vulling te gebruiken dan..?
want denk dat ik dan dat ga doen
thnx alweer  :)
gr

6

Ik vind zelf botercreme ontzettend lekker  :Y dus bij marsepein of fondant  snijd ik mijn biscuit 2x, doe ik op 1 laag dus aarbeienjam en op de andere laag botercreme. Dan smeer ik de taart in zijn geheel af met een dun laagje botercreme en dan doe ik mijn fondant of marsepein er overheen. Vind ik echt super lekker.
Ik gebruik altijd de botercrememix van funcakes.

Maar hier op het forum lees je echt heel vee combinaties. Dus ook jam en slagroom, of jam een banketbakkersroom (vaak afgekort naar bbr) ook doen veel mensen een smaakje door de botercreme. Je kunt dus alle kanten op met je vulling! Het is dus voornamelijk de vraag wat je zelf lekker vind, want in principe kan alles.

Waar je wel rekening mee moet houden bij je jam laag (of als je eventueel slagroom zou gebruiken) dat je niet te dicht langs de buitenrand smeert, of anders eerst even een randje botercreme erop spuit, want als je jam of slagroom in aanraking komt met je fondant, dan gaat dat smelten en dat is zonde van je werk.

Op het forum kun je in oude berichten echt heel erg veel lezen. Staan ontzettend veel tips op!

Veel plezier met het maken in ieder geval!

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

7

nou harstikke bedankt voor t maken van miijn keuze ;)  denk dat ik meer hulp nodig had bj t kiezen ervan hahah
mij was vorigge taart ind mijn fondant gescheurd :S
moet hem maken voor de verjaardag van men petekindje en ik ga een bumba taart maken hoop dat t lukt want men vorigge puzzel vond ik niet al te mooi gelukt vond t best lastig
groetjes mandy

8

Bij deze ook een tip van mij:

Slagroom goed kloppen en mascarpone toevoegen, dit in combinatie met aardbeienjam kan heel lekker zijn.

Heb toevallig vandaag ook gebruikt. :9

Succes!

Miruna's Cakes te Helmond

Ik vul vrijwel al mijn taarten met één laag aardbeienjam en één laag banketbakkersroom. Ik hou wel van een beetje simpel. Maar wel lekker  :)

10 Laatst bewerkt door grietje (21-11-2010 18:11)

Ik heb zelf al meerdere taarten gemaakt met aardbeienjam en zwitserse room. Die maak ik met een zakje van dr. Oetker en slagroom. Dat zakje kun je aanmaken met 400 ml. water. Maar bij de tips staat dat je het ook kunt klaarmaken met 350 ml. water en 250 ml. slagroom. Dat vind ik erg lekker bij aardbeienjam. En diegenen die van die taarten hebben gegeten ook. (wel erg belangrijk, dacht ik ;) )
Ik maak voor de dijkjes en het afsmeren altijd meringue botercreme. Vind ik erg lekkere bc, maar ik doe zelf geen bc als vulling. Vind ik niet lekker.

Groetjes Gerien