jesni schreef:NiQ schreef:thnx! ik vind je uitleg erg fijn.
het is nu nog maar mijn 5e taartje (ik taart pas sinds 30 sept) en dus ook nog hobby, ik wil de komende 2 maanden nog even aankijken of de aanvragen door aantrekken zo ja, ga ik mij ook inschrijven. administratie en accountantskosten heb ik niet omdat ik dit zelf doe. het zijn meer die 'extra"kosten waarvan ik mij afvraag hoe andere hobby baksters dit doorbelasten aan de klanten. ik heb voor mezelf al een excel overzicht gemaakt en dan kom ik idd op ong 15,-. het gaat mij er ook om of mijn taarten al "klant" waardig zijn. ook ik ben zoals volgens mij velen hier nogal een perfectionist en zie altijd verbeter puntjes die de klant waarschijnlijk niet eens ziet.
Hoi,
Dit is geen aanval, maar waarom al over 2 maanden je (eventueel) inlaten schrijven bij kvk? Mag ik je vragen wat daar de achterliggende gedachte van is?
Groetjes Jesni
het is nog erg vroeg dat weet ik, en omdat het nu een hele hype is wacht ik nog eventjes af of klanten zo blijven aantrekken. Het is natuurlijk heel erg snel als je kijk naar dat ik nog maar 1,5 maand bezig ben, maar ik ga volgend jaar waarschijnlijk (is nog niet helemaal zeker) stoppen met werken vanwege prive omstandigheden, en dan is het de bedoeling dat ik thuis blijf bij de kids. maar aangezien ik niet iemand ben die stil kan zitten wil ik wel echt iets op gaan bouwen waarvan ik de dagen en tijden zelf kan bepalen (als kids naar school zijn bijvoorbeeld). nu heb ik 2 opties en dat is het nagelen weer oppakken of verdiepen in het taarten. ik heb altijd een nagelstudio gehad maar in mijn huis was er geen plek voor om dit voort te zetten en een ruimte huren is niet te betalen.
nu gaan wij begin volgend jaar onze woning uitbouwen en komen er 3 extra kamers bij waarvan dus 1 kamer die ik kan omtoveren in een taarten of nagelkamer. een aangezien mijn voorkeur uit gaat naar het taarten ben ik erg druk bezig alles op een rijtje te zetten hiervoor.
N-Joy Cakes