1

Onderwerp: ze was vervloekt op voorhand ...

Pfff wat een nacht!

Ik had maandag van een collega nog de vraag gekregen of ik haar uit de nood kon helpen met een taart. Eentje voor 20 personen met een puzzelplaatje van cars. Goh ja ik wilde dat wel doen.

en toen begonnen de problemen nergens een bakvorm voor 20 personen te vinden, heb dan op aanraden van een de taartenfee zo'n verschuifbare. Ik vraag nog, gaat toch zeker niet lekker hé? nee hoor ... allee men beslag in de vorm en nog geen seconde later zag ik het al langst de onderkant op de bakplaat lopen. toch maar geprobeerd, na 13 minuten zag ik dat het een hopeloze zaak was, heel de bakplaats lag vol. Opnieuw en de vorm gevuld met bakpapier, hield gelukkig wel, maar de biscuit har zo'n verschrikkelijke vorm... ben dan beginnen snijden om zoweinig mogelijk stukken te verliezen en er iets of wat rechte vorm in te krijgen ... nu ja je zal het resultaat zo zien ...

en dat was nog niet alles! de chocomousse voor de vulling wilde niet lukken, de spuitzak was kapot moest ik nog een andere vinden, en zo ging het maar door ...

kortom dit is het resultaat, om 3h lag ik in bed ... om 7h was de jongste wakker ... pfieuw ....

sorry voor het verhaal, maar het moest er eventjes uit ;)

ow ja en het ontwerkt is lekker geinspipikt dus als je je creatie een beetje herkent, bedankt!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8ZQVQFRT.jpg

2

Re: ze was vervloekt op voorhand ...

Ondanks alle tegenslagen vind ik hem prachtig gelukt! Dat marmereffect is super! Past heel goed bij cars ook die kleuren.
:thumb:

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

Ach, het plaatje is super en wat de vorm betreft kun je het er altijd op gooien dat je een rots wilde nabootsen!
:lol:

ik vind m heel mooi!

4

ik vin 'm één van de leukere carstaarten, echt :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik vind het toch een hele leuke taart

6 Laatst bewerkt door Anntje (11-11-2010 15:06)

bedankt voor jullie lieve woorden ;)

nu hij is afgehaald en de mama vond hem ook super, dus daar zijn we dan weeral blij mee ;)

och ik heb geleerd, de volgende keer 2 van 20 of een stapeltje ;)

Ik vind hem super :thumb:

8

De taart heeft zich aangepast aan de weg = hobbelig! :D

Hij is superleuk geworden!  :thumb:

Zonder dalen kun je niet genieten van de pieken!

Je hebt een keurige taart afgeleverd.

10

:thumb:

11 Laatst bewerkt door Maji (11-11-2010 18:16)

Tjee, wat een tegenslagen; kan het me zo voorstellen. Bij het lezen van je verhaal voelde ik de frustratie al opkomen... :lol:

Ondanks alles leuke taart geworden hoor  :thumb:

Groetjes Maji

12

Goed gedaan hoor, vind hem erg leuk!

13

Ondanks de tegenslagen, vind ik hem heel erg leuk geworden.

Ik vind het ook een mooie rots-taart hoor, ziet er als een mooi geheel uit!
Als er iets misgaat doe ik ook altijd alsof het zo hoort  :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

15

Ondanks alle tegenslagen vind ik hem toch mooi, lijkt net een rots op deze manier!

Etlie (aka Marian)

16

hallo Anntje,  ik wou toch nog even zeggen dat ik erbij heb gezegd 'je moet wel een rechte bakplaat hebben'  :Y

verder vind ik het wel een hele mooie taart geworden hoor

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

17

Ik heb ook een verschuifbare bakring, ik doe aluminiumfolie aan de onderkant en vouw dat buitenom. Op deze manier gaat het niet lekken ;) misschien heb je wat aan deze tip

18

hey catherine, mja ik ging er vanuit dat elke bakplaat recht is :D maar de mijne blijkbaar niet (had het kunnen weten aangezien de oven nog van mijn ouders is en dus een jaar of 15 is :))

FM, bedankt voor je tip, plak je de folie dan nog vast met iets? Ik was ook eerst aan zoiets aan het denken, maar zat met het idee dat ik de folie dan toch tegen de ring zou moeten plakken ... en ik had geen idee waarmee ik dat kon doen (plakband kan die hoge temp niet aan hé ;))

toch al bedankt voor de lieve woorden en de tips!!!!

19

Soms slaat Murphy hard toe hé, ondanks alles vind ik hem toch wel geslaagd.

20

Ohh, wat een verhaal, wat zal je een hoop stress hebben gehad! maar het resultaat mag er toch echt zijnhoor, ik vind ook dat de vorm er wel een meerwaarde aan geeft, zo'n onstuimige wagen op wild terrein.En zeker knap voor het nachtwerk!!!

21

Oh, wat balen,  :( Ik ken dat wel hoor, nachtwerk. Ik heb dat ook regelmatig. Meestal is het meer werk dan je bij voorbaat denkt. Wel mooi geworden hoor ondanks alle tegenslagen. Knap gedaan.  :thumb:

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

22

ik ben blij dat jullie het allemaal toch geslaagd vinden ;)

bedankt voor jullie reacties alvast!