Onderwerp: [feedback] een verhaaltaart (en m'n eerste eigen stapel)
De zus van de moeder van het vriendje van onze zoon (bent u er nog
) heeft een zoontje geadopteerd uit China.
Oh, mag ik een taart maken? vroeg ik overmoedig. Nou graag natuurlijk, voor zo'n 25 personen.
Oeps, da's best groot (voor zo'n beginnende taart als ik dan hè ))
Nou, dit is 'm dan geworden; wel iets meer dan 25 personen, maar er komt vast meer bezoek .
En dan vraag je je toch af 'hoe doen ze dat??'.
Ik heb best een grote keuken, maar de taart moet ergens staan, je moet uitrollen, je spullen moeten ergens liggen enzenz). Gelukkig is het koud buiten, dus de taart heeft in onze 'koelkast op vier wielen' overnacht, want in de echte koelkast....waar laat je de rest van je koelkastspullen dan?
Ik was er zo blij mee dat de letters er prima uitkwamen, maar toen ik ze wilde opplakken, braken er een heel stel. Omdat ik geen reserve had gemaakt toch opgeplakt, maar hoe kan/komt dat? Waren ze te dun of...(gewoon fondant laten drogen, zonder tylose)
Al met al is het gelukt, maar met klotsende oksels (zoals ik al wel voorzien had hoor ).
Heb net gehoord dat de ontvangers 'm prachtig en (niet onbelangrijk) heerlijk vinden.
De vlaggen gevuld met bonbonblocmousse en dulche de leche, de lucht is gevuld met 2 lagen eigengemaakte 4vruchtensaus en 1 laag bokkepootjescrème.
Graag krijg ik reacties, antwoorden en /of tips!
Oh ja
, allen superbedankt voor how-to's ed, zonder die was ik er niet uitgekomen!