1 Laatst bewerkt door Carien (31-08-2015 11:31)

Onderwerp: [feedback] een verhaaltaart (en m'n eerste eigen stapel)

De zus van de moeder van het vriendje van onze zoon (bent u er nog :s  ;) ) heeft een zoontje geadopteerd uit China.
Oh, mag ik een taart maken? vroeg ik overmoedig. Nou graag natuurlijk, voor zo'n 25 personen.
Oeps, da's best groot (voor zo'n beginnende taart als ik dan hè :o ))
Nou, dit is 'm dan geworden; wel iets meer dan 25 personen, maar er komt vast meer bezoek :Y .

https://lh3.googleusercontent.com/-Y1cO-z0V2eo/TOTpbq9lU3I/AAAAAAAA8WI/qJUCG0bvf2o/s400-Ic42/P1210052.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-IMBeuNzBSYo/TOTpdMjGAXI/AAAAAAAA8Ww/AtHEnBxD-LI/s400-Ic42/P1210053.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-dmUX0jjHRaA/TOTpecTEIxI/AAAAAAAA8Ws/hWhv9DOVDXc/s400-Ic42/P1210056.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-4S9bYdpPncY/TOTpf-Qv6KI/AAAAAAAA8XE/wI7euGa7hKE/s400-Ic42/P1210057.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-TOA6wDbDw68/TOTphbJyZ8I/AAAAAAAA8XM/1Bt8dGB-11w/s400-Ic42/P1210058.JPG
En dan vraag je je toch af 'hoe doen ze dat??'.
Ik heb best een grote keuken, maar de taart moet ergens staan, je moet uitrollen, je spullen moeten ergens liggen enzenz). Gelukkig is het koud buiten, dus de taart heeft in onze 'koelkast op vier wielen' overnacht, want in de echte koelkast....waar laat je de rest van je koelkastspullen dan?
Ik was er zo blij mee dat de letters er prima uitkwamen, maar toen ik ze wilde opplakken, braken er een heel stel. Omdat ik geen reserve had gemaakt toch opgeplakt, maar hoe kan/komt dat? Waren ze te dun of...(gewoon fondant laten drogen, zonder tylose)

Al met al is het gelukt, maar met klotsende oksels (zoals ik al wel voorzien had hoor ;) ).
Heb net gehoord dat de ontvangers 'm prachtig en (niet onbelangrijk) heerlijk vinden.
De vlaggen gevuld met bonbonblocmousse en dulche de leche, de lucht is gevuld met 2 lagen eigengemaakte 4vruchtensaus en 1 laag bokkepootjescrème.

Graag krijg ik reacties, antwoorden en /of tips!

Oh ja :o  :o , allen superbedankt voor how-to's ed, zonder die was ik er niet uitgekomen!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: [feedback] een verhaaltaart (en m'n eerste eigen stapel)

ik vind m hartstikke leuk!
en voor iemand die net begint ziet ie er ook heel netjes uit!
hier is ook het hele huis 'bedekt'met taartspullen als ik een taart maak en niemand mag eraan komen  :D
gelukkig heb ik wel een grote koelkast , al moet ik die wel opnieuw indelen zodat ze niks meer kunnen vinden .
ik maak ook altijd reserveletters want er breekt hier ook wel eens wat, ik pak ze niet met mijn handen op maar 'wip'ze op een klein paletmesje en leg ze zo op mijn vinger ( snap je m nog)

3

Ook hier de spullen overal  :lol:

Je taart is geweldig, heel leuk bedacht !!  :thumb:

4

wat heb je dat onwijs leuk gedaan de combi van NL en China  :thumb: En bij mij ligt de keuken en de eettafel ook altijd helemal vol. Wij hebben een tweede koelkast in de kelder staan waar de taartjes dan kunnen overnachten  ;) .

5

Hartstikke leuke taart zeg, heel origineel! En wat een bijzondere gelegenheid ook.

Mijn keuken is groot (laten bouwen twee jaar terug haha) met een grote tafel, ik heb in de schuur een eigen taartenkoelkast (van mijn wijlen opa) en ik heb de gehele bijkeuken ingepikt voor mijn taartspullen :o  Het wordt steeds erger, ik denk dat ik mijn twee kinderen maar op 1 kamer laat slapen of een kelder laat graven.. helaas plek te weinig... maar volgens mij heb ik dat altijd

Over je letters: Je kunt ze prima zo laten drogen zonder tylose hoor. Je moet ze alleen heel voorzichtig oppakken en niet te hard aandrukken bij het aanbrengen op je taart, dan druk je ze kapot. Ik schuif de letters altijd met een palletmes op mijn vingers en dan voorzichtig erop. En reserveletters is altijd handig, maar doe ik ook niet altijd hoor.

Resultaat is een prachtige taart, well done!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

6

Wauw wat gaaf, het meeste is al gezegd dus ik hou het bij:
:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

7

ik vind hem er hartstikke goed uitzien hoor!!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

8 Laatst bewerkt door Hertje (18-11-2010 17:30)

Wat heb je dat gaaf gedaan, het is een superleuke taart! :thumb:  :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

9

ziet er goed uit!

Liefs, Zanoni

10

Wat een super origineel idee, ik vind die dubbele vlag geweldig!

De kleine boetseerwerkjes zijn ook heel leuk. Leuke bijpassende onderplaat en erg goed gefotografeerd ook!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

11

leuk!

Leuk verzonnen zeg die taart, en heeeeel goed gelukt!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

13

dank voor al jullie reacties; ik zit luid grijnzend achter het laptoppie!  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

Ontzettend leuk gedaan! eentje om te ondhouden  :)

life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get

15

ooohhh die is leuk geworden!

Ik heb gelukkig een grote keuken en stuur iedereen gewoon weg, zodat ik ongestoord troep kan maken.
Gelukkig heb ik ook een 2e koelkast in de schuur waar mijn taarten altijd in gaan. Ideaal!

Dat is toch een TAART waard!