1

Onderwerp: hoe kan dat nou?

Vanmiddag een keer moskovich mix gehaald en daar eens geprobeerd een kapsel mee te maken hij is wel geteld 1 cm gegroeid in de oven. eieren waren netjes op kamertemp. genoeg water en eieren erbij gedaan en mix, op de verpakking staat 165 graden ( hetelucht), omdat ik vorige keer via het recept bisquit van de site hier heb gebakken, heb ik ook de temp. voorzichtig op laten lopen omdat dat toen perfect werkt, kan dat de reden zijn van het niet omhoog komen van mn kapsel??
Ik heb nu de 2de erin staat en gelijk op 165 graden dus ben benieuwd hoe die eruit komt

Groetjes Monique

2

Re: hoe kan dat nou?

en ook de 2de is laag gebbleven en is nog niet eens goed gebaken van binnen na 50 minuten!!!!.
morgen maar weer aan het recept van deze site denk ik

3

Misschien een flauwe vraag, maar weet je zeker dat je beslag genoeg was voor de maat bakblik?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

er stond geen maatblik op de verpakking alleen de hoeveelheid te gebruiken beslag............ :s

5

Hoeveel eieren had je gebruikt, en hoe groot was je bakblik?

Groetjes, Adrienne

6

5 eieren en bakblik van rond 26 cm...........thanks voor je hulp

7

:think: Dat zou toch wel wat hoger moeten worden... Was het kapsel verder wel lekker luchtig, of veel te compact?

( Ik ken die moscovische mix niet, maar met biscuitmix zou die verhouding toch aardig moeten kloppen)

Groetjes, Adrienne

8 Laatst bewerkt door Monique1975 (16-11-2010 22:02)

nou hij is aan de bovenkant goed luchtig ik heb hem omgedraaid en open gesneden, hij is verder wel luchtig en goed van smaak alleen helemaal op de bodem wel wat te nat ben bang als ik hem nog langer doe hij bovenop te droog word.
eitje extra proberen??? morgen sowieso ff een termometer halen voor de oven

ze waren nu allebei maar 4 cm hoog vind ik erg laag, of ben ik nou zo blond?

9

Is inderdaad wat laag...

Wordt vervolgd! ;)

Groetjes, Adrienne

10

He hallo,

Ik heb een vraagje die moscovisch mix had je die bij de boerenbond gehaald? Ik wilde hem namelijk ook eens gaan proberen, maar ik huiver een beetje, nu zeker na dit bericht, ik heb namelijk ook problemen met de bescuitmix van de boerenbond nooit gehad maar de laatste tijd is het drama, komt gewoon nog vloeibaar vanbinnen uit de oven, had ik een bescuit zo gebakken,maar die beviel me niet zo veel te droog. Zodoende ik voor de moscovisch deeg eens wilde gaan kijken.

groetjes pluto

11 Laatst bewerkt door Monique1975 (17-11-2010 09:08)

nee heb het bij de bakzolder gekocht hier in veenendaal is een winkeltje net geopend, vorige keren heb ik gewoon mijn kapsel met bloem en mazena gemaakt, die eerste 2 waren ook te laag alleen toen ik las dat je beter de temp. van je oven langzaam omhoog kon laten lopen had ik een super kapsel.............maar nu dacht oh lekker makkelijk geen gedoe met bloem en mazena , maar ik vind het eerlijk gezegd niets, smaken verschillen uiteraard, ik ga vandaag weer met bloem aan de gang, wil nog wel even de resterende mix opmaken met een extra ei kijken wat die dan doet
kan dat niet uitstaan dat niet eens te basis lukt

groetjes monique

12 Laatst bewerkt door Kinke (17-11-2010 10:31)

ik dacht al...da's vast van de Bakzolder. Ik had ook al gezien dat er geen maat bij stond. Als ik het me goed herinner is de hoeveelheid voor een 25cm rond. Anders bel je even met de Bakzolder?

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

13

nou ik denk dat ik eruit ben............ik heb een oventermometer aangeschaft en schrok me echt wild, ik moe mijn over op 210 graden zetten om de 160 in de oven te halen...........gek he?? dat hij zo plakkerig was............lol
Ik heb nu de resterende mix met een extra ei en nu is de smaak al vele malen beter ook niet meer plakkerig, nog niet zo hoog als ik zou willen.
Ik heb er nu een kapsel in staan, die gewoon via recept van deze site heb gemaakt eens kijken wat dat word

groetjes en bedankt voor de adviezen

14

Blij dat het mysterie is opgelost! :D

Groetjes, Adrienne

15

Hoi,

De bakzoldermix is met 330gr mix geschikt voor een 24cm vorm.
Kijk hier anders even bij de tabellen hoeveel hun gebruiken ervoor doe ik zelf ook!!

groetjes virginia
ps werk zelf bij de bakzolder in Elburg

16 Laatst bewerkt door Monique1975 (17-11-2010 16:34)

door die tempratuur van de oven was hij ( denk ik) eerder mislukt en plakkerig, nu was het kapsel super qua smaak, alleen nog maar 4.5 cm hoog..........veel te laag dus. hij zou toch hoger moeten kunnen worden?
alles opgevolgd en een kleiner baklblik genomen, eieren goed op temp. enz.

groetjes Monique

17

Dat dacht ik al, van die oventhermometer. Ik gebruik ook altijd moscovische mix en bij mij gaat het altijd goed, maar ik bak nooit zonder thermometer! Vooral bij heteluchtovens zit er nogal veel verschil tussen hoe je hem instelt en hoe warm hij uiteindelijk wordt.
Fijn dat het nu goed gaat!

Groetjes, Monica