Onderwerp: Biscuit hoog, gaar maar met raar vel
*zoek zoek* ... geen onderwerpen gevonden
Sinds kort gebruik ik biscuitmix van FC. Fijn spul, biscuit smaakt heerlijk en het rijst als een dolle. En daar gaat het volgens mij mis!
Zonet heb ik voor het eerst mijn 15cm PME bakvorm gebruikt. Omdat bij het gebruik van een springvorm met bakpapier de kapsels nogal laag bleven ben ik een stapje omhoog gegaan in het schema en heb dus wat meer beslag gemaakt. Gewoon gemixed met mijn philps handmixertje. Na 7 min in de oven kwam het biscuit al boven het blik uit. En ik bakte maar op 150 graden hete lucht!
Er zat een hele bolling op en toen ik het biscuit uit de oven haalde na 30 min. was ie goed gaar en de bolling ingezakt tot een raar vel-achtig iets. Daaronder is het wel goed gaar. Dat rare vel kan ik er wel af snijden en hou dan nog genoeg hoogte over, maar hoe kan dat toch?
Toen ik nog geen FC mix gebruikte en het gewone biscuitrecept gebruikte was mijn biscuit niet zo hoog, maar wel gewoon mooi glad aan de bovenkant.
Iemand een tip wat ik nog kan veranderen? Behalve me aan de hoeveelheid houden die bij de doorsnede van de vorm past?