1

Onderwerp: Droog biscuit. Ander recept?

Kunnen julle mij misschien helpen?
Ik maak mijn biscuit met het recept basisbiscuit en deze lukt prima hij smaakt ook lekker alleen ik vind hem een beetje te droog..
Ik bak meestal 26 cm op 180 graden en 45 minuten.
Ik heb een combi.. Weten jullie wat ik verkeerd doe of hebben jullie een ander recept?

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

2

Re: Droog biscuit. Ander recept?

Ik heb hiervoor een trucje geleerd. En nu zijn mijn taartjes heerlijk!
Krijg nooit meer het commentaar dat de taartjes droog zijn.

Wanneer de biscuit klaar is laat je m wat afkoelen.
Terwijl hij afkoeld zet ik een klein pannetje op met water en suiker zodra deze even kookt kan hij van het vuur.

Meng hier een klein beetje Marisquin door.

Snijd je taart (alvast voor het vullen) en besprenkel je taart hiermee ook aan de binnenkant!

Vervolgens kun je ermee aan de slag, of in vershoudfolie wikkelen als je dat nog niet direct wil.

Succes!

3 Laatst bewerkt door Cakes of Hope (14-11-2010 11:57)

Dank je wel!
Nog een paar vraagjes hoor :o
Waar kan je marisquin kopen?
En moet ik echt een paar druppeltjes Laten vallen zeg maar of een beetje erop en verdelen met een lepel?
En kan ik hem daarn nog invriezen?
Alvast bedankt!

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

4

Ik heb het bij het winkeltje in purmerend gekocht.
Een heel klein potje met aroma.

een theelepeltje is al voldoende door de suikerwater, maar handig is om zelf even te proeven, want he tmoet natuurlijk ook lekker zijn ;-)

Wat ik doe is dat ik het in een bakje doe en besprekel de taart met mijn vingers, maar een plantenspuit werkt het makkelijkste.

Invriezen is volgens mij geen probleem, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.

Succes!

5

Je kunt het mengsel ook in een bakje doen en dan met een siliconen kwast aanbrengen op je biscuit.

6

Ander soort tip:
stop hem als ie bijna is afgekoeld in een pedaalemmerzak. Goed luchtdicht dichtknopen, nog een zak erom en dan een nachtje (of evt. 2 of iets langer als het nodig is) in de diepvries stoppen. Vervolgens voor het snijden, vullen etc. een uurtje laten ontdooien, doe ik in de zak, en hij is in het geheel niet droog.

~ Never waste a good crisis... ~