1

Onderwerp: wat past goed bij hazelnoot meringue botercreme?

Hallo !

Ik ga as weekend een taart maken, en ik wil de onderste laag vullen met een meringue botercreme met een smaakje hazelnoot eraan. Wellicht doe ik er nog een dun smeerseltje nutella onder.

Maar ik pieker me suf over de bovenste laag....eigenlijk zou ik gewoon met slagroom willen vullen, maar gebruik het liefst een vulling die ik niet koel hoef te bewaren (aangezien ik met decoreren nogal lang bezig ben denk ik  :D )

In de sticky voor vullingen buiten de koelkast te bewaren, krijg ik niet echt ineens een geweldig idee.

Kan iemand hier me misschien een gouden tip geven?

Of weet iemand hoelang je een taart met slagroom max buiten de koeling kan laten staan....? (ik decoreer gewoon binnen aan de tafel, is dus best warm, zo'n 20 graden...ben bang dat ie zuur wordt?)

Bedankt alvast voor het lezen en evt tips!

2

Re: wat past goed bij hazelnoot meringue botercreme?

Slagroom kan niet langer dan een paar uur buiten de koeling. Ik zou bij hazelnoot iets met chocola doen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

chocofudge (al is dat wel alweer boterig), of wat mij ook erg lekker erbij lijkt is kersenvlaaivulling :Y.

"Life begins where your comfortzone ends."

4

mmm, klinkt goed, ik ga er nog even over nadenken!
Bedankt!

5

Oeh, klinkt al lekker, de Hazelnootcreme hihi! :9
maar je kan m combineren met van alles, chocolade, caramel, banaan, anijs is ook zeer lekker erbij vind ik, speculaas kan ook al is dat wel overheersend, kaneel maar ook aardbei is lekker erbij!

succes alvast!!

6

amaretto :9

7

denk dat ik toch voor redelijk 'neutraal' ga....er gaan tenslotte wel een persoontje of 30-40 van eten en ik wil graag dat bijna iedereen het lekker vindt, dus denk dat ik voor de slagroom ga. Kan je daar een beetje kokos overheen raspen jawel toch?

Hoe lang kan je hem in de woonkamer zetten om te decoreren, voordat ie zuur/zacht wordt? (dan maar wat sneller werken he  :s )

8

em... hoe lang exact weet ik niet, maar ik zou m niet langer dan een uur erbijten houden. Misschien dat je m tussendoor steeds in de koeling kan zetten? dat je in etappes decoreerd ofzo? Dus als je bv figuurtjes aan het maken bent, dat je m dan weer even in de koelkast zet?

9

je kan het beste in een keer decoreren, als je slagroom steeds in de koelkast zet kan ie t ook niet hebben met de temperatuurwisselingen steeds, des te eerder word ie zuur..

succes ermee :thumb:

10

tja daar was ik al bang voor, dus ga het nog niet wagen met slagroom......wil ook niet dat iedereen de volgende dag ziek is, schiet het ziekteverzuim wel ineens erg omhoog..... :lol:

Ik heb dit weekend een proeftaartje gemaakt (opdracht taart is nl een week uitgesteld, wat ik helemaal niet erg vindt  ;) ) met nutella en zelf gemaakte merengue botercreme. De mbc was heeeeerlijk, maar de nutella vond ik te zoet....dus ga voor de echte taart denk ik op safe, een laag mbc en een laag jam ofzo...is altijd lekker

Wat een gepieker en zorgen kan je hebben om een vulling.... :s
Het is gewoon haast grappig ..... ik droom er bijna over.... :D

11

Misschien iets met mascarpone/roomkaas. Dat is iets minder gevoelig voor temp. schommelingen en lekker fris.