1

Onderwerp: mijn biscuit blijft maar nattig!

Hoi allemaal!
Ik ben net begonnen met het bakken van taartjes maar ik blijf maar een nattige binnenkant van mn biscuit houden  :(
ik heb een grote electrische oven gebruik biscuitmix van 3 kleur grutterij, zet hem op 180 graden en zelfs na 3 kwartier is tie nog nattig... misschien ligt het aan mn oven hoor maar heeft iemand een tip voor mij  :D

2

Re: mijn biscuit blijft maar nattig!

Ik heb wel eens gelezen dat het zou kunnen helpen om een spijker (uiteraard een nieuwe schone ;)) in het midden van het deeg te steken voordat je hem in de oven zet. De warmte schijnt dan via die spijker te geleiden, waardoor hij dus ook in het midden goed bakt.

Maar ik heb er zelf gelukkig geen problemen mee, ik gebruik eigenlijk altijd de biscuitmix van funcakes en die bevalt prima, dus ik heb het nog nooit uitgeprobeerd.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

3

En als je de temp. nu eens op 160 zet en dan 30 min.?

Ik doe nl in gewone oven op 175 of 170 en in de hete lucht op 160 en dan op 30.

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

4

Tamara1977 schreef:

En als je de temp. nu eens op 160 zet en dan 30 min.?

Ik doe nl in gewone oven op 175 of 170 en in de hete lucht op 160 en dan op 30.

Hoi tamara,

Bedankt voor je advies! ik heb zelf het idee dat hij dan helemaal niet gaar wordt als ik het minder heet bak. Maar ja mn 3e poging zit nu in de oven... i will keep on trying  :s .... die vorige was eindelijk omhoog gerezen maar zakte weer net zo hard in nadat ik hem eruit haalde :grr:  word er gek van! ik wil gaan bekleden!!!!!!!! maar ja bedankt in elk geval!

5

hallo janedemelza,

Dit is ook toevallig ik heb gisteren hier ook een topic over geopend omdat ik zelfs de binnenkant van mijn taarten vloeibaar uit de oven haal, ik weet ook niet waar het aan ligt.

Eerst dacht ik bakblik of misschien mijn oven en op 160 graden bakken heb ik ook geprobeerd maar dat werkt ook niet dus ik lees hier even mee of iemand met het verlossende woord komt.

Maar ik wens je veel succes, ik snap de frustratie heeeel goed.

groetjes pluto

6

Kijk eens met een "losse"oventhermometer of jouw oven wel de juiste temperatuur heeft.
Willy