51

Re: Regenboog stapeltaart

dtmslingerland schreef:
107626 schreef:

hallo,

ik ben van plan deze taart dus ook te maken, maar ik had nog een vraagje, omdat ik het niet geheel begreep, het witte, dat om "de regenboog" zit, is dat die mbc?

groetjes

ja klopt maar je kunt er fondant, marsepein omheen doen of gewone bc, net waar je van houdt.

okee, superbedankt :D

52

deze is wel heel erg leuk geworden :thumb:  :thumb: , staat op mijn verlanglijstje om ook eens te maken

53

Fantastisch!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

54

Dat ziet er echt heel erg vrolijk uit! :Y
Verwacht je toch niet als je een stuk taart krijgt. :P

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

55

zo zag ie er uit  :) (heb hem niet in de taartenparade gezet omdat ik hem niet meer heb gedecoreerd omdat ie toch een stuk sneller werd gegeten dan dat ik verwacht had  ;) )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MOFXERY.jpg

Bedankt voor de leuke tip, ga zeker vaker nog "regenboog" taart maken  :Y

Groetjes
Manon

if you can dream it, you can live it (WD)

manon73 schreef:

zo zag ie er uit  :) (heb hem niet in de taartenparade gezet omdat ik hem niet meer heb gedecoreerd omdat ie toch een stuk sneller werd gegeten dan dat ik verwacht had  ;) )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MOFXERY.jpg

Bedankt voor de leuke tip, ga zeker vaker nog "regenboog" taart maken  :Y

Groetjes
Manon

Wat leuk een monochromatische, top zo'n variatie erop ! En wat heb je de fondant/marsepein er mooi strak eromheen zeg !

57

hoe maak je de mbc???

Happiness is a CAKE!!

58

dtmslingerland: dank je wel  :) 

emine: bij de recepten
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … otercrème/

groetjes
Manon

if you can dream it, you can live it (WD)

Heel mooi, en het is dat je het zei, maar het was me nog niet opgevallen dat er 2 kleuren omgedraaid waren...

Ik heb ook heel lang in Hoofddorp gewoond trouwens...

I never met a calorie I didn't like....

60

@Danielle  bedankt voor al je tips.... was super om te doen!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IKMTL6ZP-G.jpg

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

mooie kleruren !

62

Mijn versie van de regenboogtaart... Bedankt Danielle

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EOAFDLEW.jpg

Happiness is a CAKE!!

ook lekker !

64

dtmslingerland schreef:

ook lekker !

zeker lekker ;) haha

Happiness is a CAKE!!

65

oh wat gaaf zeg...!!

brengt mij ook op een idee... ga morgen een taart maken voor een meisje van 2. Hij moest roze/wit en met vlinders. Ik bekleed hem met wit en heb verschillende roze bloemetjes en vlinders gemaakt.
Nu zit ik er aan te denken om de kapsel licht roze te maken... wel leuk als hij open gesneden word :)

Ps leuk dat er ook scrappers voorbij komen... ben zelf rdelijk fanatiek

oooh leuk idee, offeh meerdere tinten roze, ik weet niet hoeveel lagen je gaat maken ?

67

ik maak 1 kapsel met 2 vullingen....
dus ik heb 3 laagjes... zou in verschillende tinten kunnen....
ohhh gaaf!!! ha ha ha heb er nu al zin in.

Wel even kijken of ik genoeg kleurstof heb.
kan je eignelijk iedere kleurstof bakken?

Oh dat zou zeker leuk zijn ! ehm volgens mij de gelkleuren wel.

69

wat betekent: 2 us cups

Alvast bedankt!

ps wat een gave taart!!!!!

amerikaanse bakmaten gaan in cups. En thanks !

71

Helaas geen tijd gehad om verschillende kleuren roze te doen dus nu heb ik hem in 1 kleur gemaakt.

Zeg niks tegen mijn vriendin (taart is voor haar dochter) heel benieuwd hoe ze zondag dan reageert als ze hem aansnijd :)

72

Hopeloos te laat eigenlijk voor dit topic,  maar ik heb even op forum gezocht of er meer regenboogcakes waren en voila..

Ik heb witte cake gebruikt als basis begin dit jaar bij de verjaardag van mijn zoontje..was mijn eerste stapeltaart en ik kwam hopeloos tijd te kort (verklaring voor ingezakt zwart  :lol:
en paars was uitverkocht in de webshop :-(

geen verkleuring van je taartlagen door het eigeel met witte cake ;-)

En de mix in 6 stukken verdeeld en gekleurd.

Dit is een fotootje ervan

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PVG6W6RZ.jpg

Jouw regenboog is leuk zeg!

Reini schreef:

Hopeloos te laat eigenlijk voor dit topic,  maar ik heb even op forum gezocht of er meer regenboogcakes waren en voila..

Ik heb witte cake gebruikt als basis begin dit jaar bij de verjaardag van mijn zoontje..was mijn eerste stapeltaart en ik kwam hopeloos tijd te kort (verklaring voor ingezakt zwart  :lol:
en paars was uitverkocht in de webshop :-(

geen verkleuring van je taartlagen door het eigeel met witte cake ;-)
En de mix in 6 stukken verdeeld en gekleurd.
Dit is een fotootje ervan

Jouw regenboog is leuk zeg!

Wat is die van jouw mooi gerezen zeg, welke mix heb je gebruikt ik kon nl. geen witte cakemeel vinden ! Enneh je had ipv paars ook wat rood & blauw kunnen mengen ;)
Oh en wat staat er op de taart ? Ben wel benieuwd want dat zie je net niet op de foto

Leuke reacties krijg je met zo'n taart he

74

ik had rood en blauw gemengd.. ondertussen ben ik beter in het mengen geworden  :D

een mix heb ik niet gebruikt.
ik gebruik 2 recepten voor witet cake (is wel zwaarder dan biscuit)
(sorry, enkel in het engels en het helpt als je een converterbeker hebt, is iets makkelijker omdat ik dan gewoon in cups kan meten)
deze heb ik toen gebruikt:
1 ½ cups whole milk
9 large egg whites, at room temperature
1 tablespoon vodka
2 teaspoons vanilla extract
3 ¼ cups + 2 tablespoons cake flour, sifted, plus 3 tablespoons for the pans
2 ½ cups + 2 tablespoons granulated sugar
2 tablespoons baking powder
1 ½ teaspoons salt
18 tablespoons (2 ¼ sticks) unsalted butter, cut into teaspoon-sized chunks and at room temperature, + 1 tablespoon extra for greasing the pans
Using a whisk, mix the milk, egg whites, vodka, and vanilla extract together in a bowl and set it aside.
Add the flour, sugar, baking powder, and salt into the bowl of a standing mixer or a large bowl. Using the paddle attachment of the stand mixer, mix the dry ingredients together on the lowest speed for 5 seconds. (If using a handheld mixer, stir the dry ingredients with a large spoon.) Add the butter and increase the speed to 2 or mix on low speed of a handheld mixer. Mix until the mixture resembles coarse crumbs.
Add all but ¾ cup of the milk mixture and mix at medium speed (6 on a stand mixer) for 2 minutes. Add the remainder and mix for another 45 seconds. Scrape down the sides of the bowl and mix for another 30 seconds.
Bake for 25-30 minutes at 350F

of deze
290 gr bloem
14 gr bakpoeder
snuifje zout
150 gr kristalsuiker
100g koude boter
4 eiwitten
240 ml melk
5 ml vanille essence
Zeef de bloem met het bakpoeder, zout en voeg dan de suiker toe. Doe de koude boter in vlokjes onder het deeg. Voeg melk en vanille toe. Klop het deeg goed met een electrische klopper, en schraap de boordjes regelmatig. Klop de eiwitten apart op en spatel ze onder het deeg.
Giet het deeg in een ingevette en bebloemde cakevorm. Bak de cake 25-30 min in een voorverwarmde oven van 175°C.

75

ow en euh.. het was een (mislukte) eerste poging tot taartdecoratie..spiderman en zijn spinnewebben.

En dan bleek dat de kindjes de zwarte fondant instinctief weigerden omwille van de kleur..4-5jarigen gaan dus niet spontaan iets zwart opeten.. zelfs de blauwe fondant werd raar bekeken maar veiliger geacht dan het zwarte  :lol: