1

Onderwerp: [FEEDBACK] Mooi groen is niet lelijk

Goedemorgen!

Dit stapeltaartje heb ik gemaakt voor de moeder van een vriendin die vandaag 70 wordt. Hij moest groen worden zoals je ziet :). De bovenste en de onderste zijn gevuld met monchou/bastognekoek en kersenvlaaivulling. De middelste met monchou en chocolade (voor de mensen die niet van kersen houden).

Op de foto kun je het niet zo goed zien maar het middelste taartje is met de impressiemat gemaakt. De dikke strepen op de onderste/bovenste taart zijn voorzien van een reliefje maar ook dat is niet echt duidelijk. Ik ben wel helemaal blij met mijn witte roosjes.

Ik vind het lastig om die kleine taartjes te bekleden. Aan de onderkant hou ik soms marsepein over en krijg ik soms dan ook een rimpeltje. Hebben jullie nog suggesties?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FFVXDHW6-D.jpg

2

Re: [FEEDBACK] Mooi groen is niet lelijk

Leuk kleurtje hoor! :D Welke maten heb je gebruikt? Het lijkt alsof er bij de onderste taart meer ruimte zit, als bij de middelste?

'Vouw' je het marsepein altijd naar binnen? Ik snijd het zelf altijd scherp af met een rollertje (bijv. pizza roller)

3

Re: [FEEDBACK] Mooi groen is niet lelijk

Dat klopt ook wel (helaas). Het zijn springvormen van 26, 22 en 20 cm. Die 2 kleine zijn zo laag dat ze opgehoogd moeten worden met bakpapier. Die van 20 cm. is maar 3 cm hoog :).

Ik snij het ook altijd af met mijn pizzasnijder maar ik heb gewoon veel marsepein over aan de onderkant :(.