1

Onderwerp: Botercrememix wel of niet geschikt om af te smeren??

Is de botercrememix geschikt om af te smeremn?
Ik begreep op de cursus dat dit kan, maar hier op het forum lees ik weer dat het niet zo geschikt is en dat je marsepein gaat smelten.
Wat is waar??

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

2

Re: Botercrememix wel of niet geschikt om af te smeren??

De meningen zijn inderdaad sterk verdeeld... Ik doe het zelf altijd wel, zonder problemen, maar er zijn er genoeg die wel slechte ervaringen hebben en het absoluut niet meer doen. Dus probeer het zelf uit en zie bij welke van de 2 kampen je hoort!   :P

3

Ik hoor ook bij de mensen die het wel doen, maar de meningen zijn nogal verdeeld.

Ik smeer ook af met de mix. Wel gebruik ik dan voor de zekerheid minder water.

5

Hoe mixen jullie de botercreme dan? Ik probeer hem ook om af te smeren maar op een of andere manier krijg ik het altijd voor elkaar dat het mislukt. Moet je het gewoon met een mixer mengen of voorzichtig met de hand? Ik had hem een keer zo gemixt dat het een soort mousse was geworden  :rolleyes:

6

De botercrememix ongeveer 10 minuten mixen tot een mousse wordt, ik gebruik deze nooit om af te smeren aangezien ik één keer een druipende taart in de koelkast heb gehad. Door het water in de mix begon de fondant te smelten :s  Sindsdien smeer ik alleen nog maar af met botercreme 1:1 (1 deel boter 1 deel poedersuiker)

7

Oh dan gebruik ik gewoon de boter/poedersuiker variant om af te smeren! Toch de mousse, goed om te weten thanks!

8

haha hier zijn inderdaad 2 kampen over  :D Ik smeer altijd af met de mix en heb nooit problemen.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

9

Ik wil het risico niet nemen. Ik hoor dus bij het 1:1-kamp  :lol: .Maar buiten dat...ik vind de 1:1 veel fijner werken om mee af te smeren. Mijn taarten worden veel strakker  :Y
(heb de meringue bc nog steeds niet gemaakt...)

10

ik smeer altijd af met de mix, maar....(zie mijn net geplaatste post) heb ik wel vaak het probleem dat het fondant in de koelkast onder aan de taart begint te smelten. Zou het daar aan kunnen liggen?

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

11

IngeW schreef:

ik smeer altijd af met de mix, maar....(zie mijn net geplaatste post) heb ik wel vaak het probleem dat het fondant in de koelkast onder aan de taart begint te smelten. Zou het daar aan kunnen liggen?

:Y

12

Ik heb nu voor het eerst afgesmeerd met de mix, hiervoor deed ik altijd 1:1. En mijn voorkeur gata ook uit naar de 1:1 om af te smeren. Heb het idee dat het toch strakker wordt. En mijn taart ging nu voor het eerst zweten en was plakkerig, dat had ik nooit!!

Maar bedankt voor al jullie recaties, altijd fijn om te horen of je iets goed begrijpt of niet!! ;)

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

13

smeer nu af met meringue bc.
Maar voorheen met de mix.

14

Ik smeer af met 1:1, de variant met crisco wil ik binnenkort eens gaan proberen.

~ Never waste a good crisis... ~

15

Siep schreef:

De botercrememix ongeveer 10 minuten mixen tot een mousse wordt, ik gebruik deze nooit om af te smeren aangezien ik één keer een druipende taart in de koelkast heb gehad. Door het water in de mix begon de fondant te smelten :s  Sindsdien smeer ik alleen nog maar af met botercreme 1:1 (1 deel boter 1 deel poedersuiker)

dus alleen boter en poedersuiker & niet de bc mix??

16

soraida schreef:
Siep schreef:

dus alleen boter en poedersuiker & niet de bc mix??

:Y  gelijke delen poedersuiker en boter (=1:1). Ik mix eerst de boter zacht en doe dan de gezeefde poedersuiker erbij. Dit gebruik ik alleen om af te smeren.
Voor de bc mix, alleen om mee te vullen, mix ik eerst de boter een minuut of 7. Dan de mix (mix+poedersuiker+water) in delen erbij doen. Dan mix ik het nog een minuut of 3-4

17

bedankt..
ga ik maar eens proberen