1 Laatst bewerkt door Pipeloen (05-11-2010 21:58)

Onderwerp: Bekleden met fondant

Hallo allemaal,

Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met het decoreren van taarten. Ik had eerst marsepein aangeschaft en mijn taarten lukten redelijk goed. Helaas vond de marsepein niet zo'n aftrek op verjaardagen, dus nu fondant besteld. Maar wat een drama!!! Ik heb nu 3 taarten geprobeert te bekleden met fondant, maar het is een en al ellende... Begin de moed nu echt een beetje op te geven.

De fondant (funcakes) scheurt aan alle kanten en het lukt me niet om het strak om de taart te krijgen. Resultaat: een hobbelige taart vol met scheuren   :s . Wat doe ik toch verkeerd?

Ik kneed de fondant lang genoeg zodat het goed soepel wordt. Ik gebruik een tafelzeil om het over de taart te leggen. Ik heb geen smoother, dus strak maken doe ik met mijn handen. Maar voordat ik maar kan beginnen met de kreukels weg te duwen is het fondant al op talloze plekken gescheurd...

Wie heeft er tips voor mij?

Alvast bedankt!

Groetjes (een radeloze) Minke  :rolleyes:

2

Re: Bekleden met fondant

Ben zelf ook geen fondantfan, anderen zweren er bij. Heb wel een ander soort fondant ontdekt waarbij het bekleden makkelijker gaat, het is van het merk Zeelandia. Rekt goed mee, scheurt niet en is makkelijk glad te strijken.

Hoop dat je er wat aan hebt :)  :)

3

Ik ben helemaal gek op fondant, maar ik werk met de Pettinice(of hoe je t maar schrijft)

enige tijd geleden is er een topic geopend over fondant van funcakes: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=116390 ik weet niet of dit er mee te maken heeft....

4

Ik vind Funcakes fondant ook niet fijn werken, maar fondant van Pettinice/Bakels wel  :Y

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen