Onderwerp: Taart voor 16 personen - eerste opdracht!
Hallo!
Ik heb deze week mijn allereerste opdracht gekregen
Een collega van me is binnenkort jarig en nou vind hij het leuk als ik voor op kantoor een taart maak. Hij geeft liever het geld aan mij dan aan de bakker. En ik vind het ook nog eens heel leuk om te doen!
Maar nu dus mijn probleem;
Ik moet voor 16 personen gebak regelen.
Hoe zo'n grote taart moet ik maken??? Ik heb echt geen idee en denk dat ik mezelf snel "overkill" om teveel te gaan maken...
Ik zat namelijk te denken aan 2 taartjes van 20 cm. Maar volgens mij is dat nog best veel. Misschien 1 van 24 cm?
Alleen dan vind ik het een beetje eng omdat ik nog niet zeker weer of ik de bekleding er wel goed omheen krijg... (ik had laatst ruzie met de marsepein, heb al wel goede ideëen gelezen om het wel heel op de taart te krijgen).
Misschien zijn het ook wel een beetje de zenuwen hoor. Dat ik de eer krijg van een collega om voor hem wat te maken. Terwijl ik nog maar net begonnen ben. Heb wel een leuk idee voor de taart;
Hij is helemaal into de I-phone en Apple. Wil dus het apple logo maken in een taart met opgevouwen punten (zal ook de eerste keer worden)
Maar eerst dus jullie tips en adviezen voor de grote en hoeveelheid van de taart voor 16 lekkerbekken!!!
Groetjes
Marleen