1

Onderwerp: Mijn eerste taart!

Dit is mijn eerste taart met vulling en bekleding.
Het is een Chocolade Mud Cake met kersenjam (volgende keer ruimer vullen) en Dulche de Leche ertussen en Chocolade ganache er overheen.

Het was voor een Halloween feestje met een vriendengroepje.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs483.ash2/75670_1692314231369_1343179527_31793701_2062991_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs797.snc4/67750_1692313831359_1343179527_31793697_2168353_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs883.snc4/71688_1692313991363_1343179527_31793699_1228059_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs022.snc4/33447_1692314071365_1343179527_31793700_3569108_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs397.ash2/67540_1692313671355_1343179527_31793696_2813392_n.jpg

Pompoentjes gemaakt met fondant, zelf gekleurd. Bolletje maken en met een prikkertje de randjes er induwen, dan met een bolletje dat aan het uiteinde van een theelepel zat indeuken aan de bovenkant en vervolgens groen steeltje erop met beetje water en aanduwen geplakt.

Tekst gemaakt met kant en klare icing tube zwart. Hierop mijn Wilton tip gezet met een ring van de standaard coupler, moet werken volgens de beschrijving. Ellende dus. Die ring schoot er constant af, ook met de andere ring die ik had. Dus goedvasthouden en voorzichtig knijpen.

Mijn icing gemaakt en zelf gekleur met Wilton gel. Het is de icing die ik hier in de shop besteld had. Met mijn Hema handmixertje van 220wat geklopt.. en wat er op de verpakking staat klopt :) die moest ik af en toe even uitzetten, want hij had het zwaar!! Ik denk er aan een andere te kopen maar waar doe je goed aan?? ik wil nog niet honderden euro's aan een mixer spenderen want ik begin net. Tips voor de icing? voor een betere mixer?

Toen ik de deksel van mijn Cake caddy eraf haalde vulde de de ruimte zich met chocolade geur. De taart is zwaaaar van smaak. De meiden in de groep konden toch even later een tweede stuk niet weerstaan!! :D

Toch vind ik het mooiste van de taart, uiteindelijk het aanbieden, niet eens het zelf ervan eten. Ik heb een reepje van een cm op en meer hoef ik niet :).

2

Re: Mijn eerste taart!

Ik ben zwaar onder de indruk van zowel de decoratie als de taart zelf. Ben zeer benieuwd naar je volgende project. Vooral doorgaan....

Met zoete groet! Akire

3

Hele gave taart. Hij ziet er zwaar lekker uit :lol:

Ik heb zelf de K-mix mixer van kenwood aangeschaft. Dat is ook gewoon een handmixer. Echt een stevig ding en die mixt moeiteloos minutenlang achter elkaar.
Heb geen moment spijt gehad van de aanschaf.

Ik krijg gelijk trek in een stukje taart! Heel leuk gedaan!

5

Heel erg mooi gedaan!!

6

:o Dank jullie voor jullie complimenten!

7

Mooi gedaan en klinkt heerlijk!
Leuk dat je zulke verschillende technieken hebt gebruik; icing, fondant boetseren, ganache.

Bakgroetjes van Marinka!

8

Echt heel mooi, ik vind het marmer van de grafsteen net echt.  :thumb:

9

EERSTE TAART? Ongelooflijk. Als ik jou was zou ik meteen een goede mixer kopen, want met jou talent zul je nog heel veel taarten maken.

GEWELDIG!!

10

:o Bloos  :o glunder  :D

monique53 schreef:

EERSTE TAART? Ongelooflijk. Als ik jou was zou ik meteen een goede mixer kopen, want met jou talent zul je nog heel veel taarten maken.

GEWELDIG!!

Helemaal mee eens. :thumb:
Ik heb de K-Mix van Kenwood, een heerlijk ding ben er ontzettend blij mee en de mensen proefde het verschil :Y  Je moet even goed prijzen verglijken op internet ;)

Misschien is dit wat voor, een nep kitchen aid van de Lidl, ik kwam het tegen in de babbel :Y
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=121172

13

Madame Gâteau schreef:
monique53 schreef:

GEWELDIG!!

Ik heb de K-Mix van Kenwood, een heerlijk ding ben er ontzettend blij mee en de mensen proefde het verschil :Y  Je moet even goed prijzen verglijken op internet ;)

Je bedoelt de handmixer van Kenwood?

14 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (04-11-2010 15:34)

Marco schreef:
Madame Gâteau schreef:
monique53 schreef:

GEWELDIG!!

Je bedoelt de handmixer van Kenwood?

Nee de standmixer

http://www.kmix.nl/site.html#stand-mixer

Ik heb een witte, hierboven heb je een link, ik weet niet zeker of het mag maar ik geloof het wel :think: Het is de eerste machine (design)bovenaan de pagina

15

Man wat een goeie taart!

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

16

nou voor een eerste taart vind ik hem super. Kom maar op met de volgende...dat moet een eitje voor je zijn ;)

wat betreft de letters : ik gebruik altijd van die zipp-builtjes mini's. Die zijn makkelijk te vullen en te sluiten en dan knip ik in 1 hoekje een klein puntje af. Even goed draaien, net als bij een gewone spuitzak. Werkt prima.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

17

Eerste taart?? Ja daag!! Geloof er helemaal niks van!! :lol:

Je bent gwoon een natuurtalentje!! Toppie taart!!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

18

ThijsYmke schreef:

Eerste taart?? Ja daag!! Geloof er helemaal niks van!! :lol:

Je bent gwoon een natuurtalentje!! Toppie taart!!

Toch is het zo!! Ik was vroeger altijd veel bezig met knutselen etc. dus heb het geduld er wel voor denk ik.. wil nog veel leren! Sinds ik dit ontdekt heb, kan ik uuren kijken op internet naar andere taarten om ideeen op te doen en via filmpjes etc dingen op te steken. Zo is de kleine meid van mijn broer binnenkort jarig.. denk erover om een princessentaart te maken voor haar.. maar.. ik moet er 80km mee reizen.. hoe de.. krijg je dat ding heel over!?!  Misschien over een poosje es een cursusje/workshopje doen. Tussen al die vrouwen haha.

Jouw taarten zijn Superbbbb!!

19

Ik ben zwaar onder de indruk ook van je creativiteit! Super hoor, ben benieuwd naar de volgende!
(koop maar lekker een goede mixer, is het echt wel waard... en niet alleen voor taarten bakken)

20

toppie gemaakt hoor
je hebt talent  :thumb:

21

Je hebt inderdaad talent! Wel leuk nog eens een man! Doe zo verder, en vergeet ons niet te laten meekijken!!  ;)