Onderwerp: help nieuwe combi oven.
hallo,
ik heb een probleempje.Ik bakte altijd alles in m'n oven(al 15jaar oud),maar nu heeft ie het begeven. alles lukte ook meestal.
nu heb ik een nieuwe samsung combimagnetron oven aangeschaft, en dat is toch ff wennen.
namelijk, ik deed gisteren mijn vierkante schaal(met ronde is dat geen probleem, draait en circuleert de warmte overal) erin, best een grote, geloof 24x24. en nu was alleen de achterkant gaar en de voorkant niet , een beetje.
zou ik hem dan halfverwege om moeten draaien. meestal mag je de oven niet open doen, maar dat is misschien alleen maar in het begin?
ik had de biscuit op 160 gedaan(laatste 10minuten nog op 180,omdat het niet echt bruin wilde worden)maar de achterkant,helft eingelijk was al goed, terwijl de voorkant nog lang niet. dus dacht nu misschien na het eerste kwartier de bakblik omdraaien.
Ik hoor graag jullie reacties.
o ja met de muffin blik was het precies het zelfde . de achterste 6 al lang goed, en de voorste 6 niet.toen maar alleen de bakjes gedaan en op die ronde draaischijf gelegd en dat ging wel goed.
groetjes.