1

Onderwerp: Hoe bewaar je een afgesmeerde taart?

Dames weer een bewaar vraag.. nr 12351245  ;)

Voor maandag ochtend ga ik een stapeltaart maken voor 30 personen gevuld met zwitserse room en merenque botercreme (van verse eiwtten)

Nou wilde ik za gaan bakken, vullen en afsmeren om vervolgens zondag te gaan bekleden en decoreren.

Maar hoe bewaar je een afgesmeerde taart? En kan dit uberhaupt of wordt hij dan erg droog?

Alvast bedankt!

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

2

Re: Hoe bewaar je een afgesmeerde taart?

In de koelkast!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Thanks! Ik snap dat je hem in de koelkast bewaard, maar hoe? In een doos of in een pedaalemmerzak?

ik zet hem op een bord/plank open in de koelkast.. mits ik geen sterk ruikende groenten of iets er in heb staan. dan smeer ik echt op het laatst af en laat hem even opstijven.

Groetjes Natasja!

5

Bedankt! De bedoeling is juist dat hij een nacht blijft staan in de koelkast, afgesmeerd en wel. Kan dit?

Luchtjes heb ik uiteraard rekening mee gehouden, zal er geen salami bij leggen  ;)

salamitaart lijkt me nou juist zo lekker! ;)

Ik zing mijn eigen wijsje!

ja hoor, ik doe dit ook.

Groetjes Natasja!

8

Ok thanks! Dan ga ik dat ook doen  :Y

9

Ook ik zet de taart afgesmeerd in de koelkast.

In verband met salmonella zou ik als ik jou was geen ''verse'' eiwitten gebruiken.
Zeker omdat mensen hier goed ziek van kunnen worden.
En dat zijn er helaas heel wat.

Bij oa de Makro kun je pakken met eiwit, eigeel en heelei halen.

10

ik bewaar eigenlijk nooit een afgesmeerde taart, juist uit angst dat hij droog wordt. Nu bekleed ik een taart in 10,a 15 minuten dus dat zal er ook mee te maken hebben, maar ik denk wel dat hij droog wordt :S

over die verse eiwitten in MBC, veilig of niet veilig,  daar zijn de meningen over verdeeld. Ik speel liever op safe en gebruik daarom eiwitpoeder met water ipv vers eiwit.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

hoezo droog dan? Het lijkt mij dat de boter een beschermlaagje is die het juist niet laat uitdrogen (vet).. maar misschien denk ik verkeerd. (trouwens nog maar 2 keer een taart afgesmeerd snachts laten staan, meestal bekleed en versier ik hem nog dezelfde dag.

Groetjes Natasja!

12

omdat je als je kaal biscuit in de keuken laat staan, maar zeker in de koelkast, die er droger van wordt. Ik smeer niet het hele biscuit dicht met botercreme, zodat je geen biscuit meer ziet, ik heb nog wel hier en daar wat vlaktes zitten waar heul weinig zit en ik kan me voorstellen dat het dan uitdroogt.

dit is niet een foto van mij, maar van keetie, maar zo zien mijn afgesmeerde kapsel er ook uit:
http://keetie.com/ci_6812821/thumb_7396982.jpg
niet helemaal dicht dus

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

Ik heb ondervonden dat een biscuit (ongevuld) droger wordt in de koelkast, dan dat lijkt me net als tirza zegt ook met botercreme. maar waarom bekleed je hem niet met marsepein al en dan in de koelkast en de volgende dag verder decoreren?
marsepein sluit wel meer af namelijk...

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

14

Hmmm wisselende reacties, blijft altijd lastig. Ik denk dat ik dan toch maar zondag morgen ga vullen, afsmeren en bekleden. Normaal doe ik dat ook op een dag maar ik wilde het nu even verdelen.

Thanks anyway voor de reacties

15 Laatst bewerkt door Saskia mv Lisa (30-10-2010 14:58)

Ik smeer ook wel de dag er voor af en stop hem dan in de koelkast. Maar ik smeer mijn taarten iets dikker af dan het voorbeeld hier boven.

Het is dus denk ik afhankelijk van hoe dik je je taarten afsmeerd.

16

Ik zet regelmatig een avond van tevoren een afgesmeerd biscuit in de koelkast (overigens wel dikker afgesmeerd dan het voorbeeld van Tirza)
De volgende ochtend nog even met een warm mes er over en dan bekleden. Krijg je lekker strakke taartjes  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

17

Bedankt dames. Ik smeer ook wel redelijk dik af, dus denk dat het wel had gekund, inmiddels is hij al af. Toch alles op 1 dag gedaan ;)