1

Onderwerp: Taartvulling, iets fruitigs, ik kom er even niet uit.

Hai!

Mijn dochtertje wordt 1 december 1 en ik ga weer eens taart maken, yay! Heb een prachtige taart ontworpen, nou moet ie nog lukken haha! De buitenkant is het probleem dus niet maar ik pieker me suf over de binnenkant, de vulling dus...

Zat te denken:
Onderste laag aardbeienbavaroise (heb de mix van de webshop besteld, kan je daar gewoon bijvoorbeeld verse gepureerde aardbeien door heen doen?) + evt crispy chocolaagje (ben zelf niet zo heel gek op chocola, maar mn vriendinnen wel, dus ik twijfel hier nog over...

Maar dan de 2e laag:
Liefst iets met verse stukjes aardbeien, geen botercreme met jam, sorry maar dat vind ik te simpel haha en lijkt me ook nit echt lekker, beetje saai. Maar misschien aardbeien vlaaivulling? Of stukjes verse aardbei door botercreme geroerd, kan dat? En kan je evt vlaaivulling mengen met botercreme of mengt dat niet goed/is het niet lekker?

En stel dat ik alleen vlaaivulling zou doen, moet er dan een laagje botercreme onder en boven? Lijkt me dat anders het biscuit te nat wordt? En kan je dat invriezen?

Haha sorry veel vragen. Nogmaals de buitenkant gaat me goed af maar ik heb nogal moeite met de binnenkant.

Dus laag 1: aardbeienbavaroise
En laag 2: geen idee, wie helpt?

2

Re: Taartvulling, iets fruitigs, ik kom er even niet uit.

Ik vind zelf chocola niet zo lekker in combinatie met aardbeien, dus ik zou het niet doen. maar er zijn er inderdaad legio die dit lekker vinden, dus lekker zelf beslissen :D

1e laag: aardbeienbavaroise :thumb: (kan inderdaad prima met gepureerde aardbeien erdoor)
2e laag: ik zou kiezen voor een dun laagje aardbeienjam met plakjes aardbei en daarop zwitserse room. (maar banketbakkersroom, vanillecreme, slagroom of mascarpone zou ook kunnen)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Ah bedankt! Ik twijfel nog over de jam haha! Maar even wat anders... Kan je door de bavaroise mix ook jam doen? De enige jam die ik echt heeeel lekker vind is de kersenjam van euroshopper haha! Daar zitten echt lekkere stukken kersen in, beetje grove jam dus. Dan wordt de tart dus kersen ipv aardbei, dus kersenbavaroise en bovenste laag iets met jam.

En kon je jam/kersenvlaaivulling nou mengen met botercreme? Of is dat niet lekker? Beter met room? Ik ken dat zwitserse room helemaal niet dus vandaar dat ik het een beetje 'veilig'  bij bc wilde houden...

4

Voor onze dochter en schoonzoon had ik een taart gemaakt, met aardbeien.
De inhoud van een blikje Jonker Fris aardbeien met de mixer fijner gemaakt.
Een gedeelte hiervan als eerste op het biscuit, het is dan geleiachtig.
Een dijkje gespoten van M.botercreme met een klein beetje Saroma met aardbeien smaak. Dat het iets smaakt naar aardbeien maar niet te zoet wordt.
Slagroom kloppen en daar de rest van de vlaaivulling doorheen.
Bovenop de aarbeienmousse verse aardbeien.
De taart afsmeren met de aardbeien botercreme.
Onze kleinzoon van bijna 2 heeft ook zitten smullen.
Als je de slagroom niet te erg zoet, blijft het een lekkere frisse taart die kinderen ook erg lekker vinden.

5

De saroma moeten we nu ook gaan hamsteren.
Was vanmorgen bij de AH en daar was het vak leeg. Uit het assortiment... :grr:

6

Ze zijn wel lekker bezig he van Saroma, ik heb ook overal gezocht naar de smaak sinasappel dat er altijd was, maar nu niet meer.
Wel ff balen als je juist een leuk idee hebt.

7

Als ik jou was zou ik niet teveeel in een taart doen. Het word er meestal niet lekkerder op ;) Ik zou het bij aardbeienbavaroise houden en 2 lagen jam... Je kan op de aardbeienbavaroise wel verse aardbeien leggen :D zelf vind ik vers fruit erbij erg lekker. Wel vind ik aardbeienjam erg zoet dus je kan ook 4 vruchten nemen... :9

8

Ik wil dus GEEN jam! ;)
Denk nu aan een laag aardbeienbavaroise en een laag vanillebotercreme en verse plakjes aardbeien. Is dat wat?

9 Laatst bewerkt door Tessa92 (29-10-2010 21:44)

elisahholl schreef:

Ik wil dus GEEN jam! ;)
Denk nu aan een laag aardbeienbavaroise en een laag vanillebotercreme en verse plakjes aardbeien. Is dat wat?

Je had toch niet gezegt dat je geen jam wilde...? :P
Wat heb je trouwens tegen jam? het is harstikke lekker in een taart :D haha uuhhmm en wat dacht je van verse aardbeien even koken zodat het een soort sausje word dit laten afkoelen en als jamvervanger gebruiken? :D

10 Laatst bewerkt door elisahholl (29-10-2010 22:04)

Haha ja dat had ik wel gezegd, maar ik heb moeite met kort en bondig zijn waardoor het er misschien niet echt duidelijk uit springt. Ik citeer ff uit mn begin bericht:

Liefst iets met verse stukjes aardbeien, geen botercreme met jam, sorry maar dat vind ik te simpel haha en lijkt me ook nit echt lekker, beetje saai.

;)

Maar ik denk dat ik dus voor bc met verse aardbeien ga. Alleen ff uitzoeken waar ik die midden in de winter vandaan ga halen hahaha!

(ik zal mn vervolgtopic ff sluiten ivm klachten =P Ehhh dat gaat dus niet, maar als iemand problemen heeft met mn vervolgtopic mag ie gesloten worden. Niet over nagedacht, srry...)

11

Oh en wat is lekkerder bij aardbeienbavaroise? Zwitserse room (is toch gele room met slagroom?) met aardbeien of botercreme met aardbeien?

12

(ik zal mn vervolgtopic ff sluiten ivm klachten =P Ehhh dat gaat dus niet, maar als iemand problemen heeft met mn vervolgtopic mag ie gesloten worden. Niet over nagedacht, srry...)

klachten is een groot woord ;)
denk dat je hier gewoon meer reactie krijgt.
verse aardbeien kun je meestal in de supermarkt nog wel krijgen
geloof dat AH ze altijd wel heeft.

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

13

Haha ok, ja ben niet zo handig met forums... Dacht gewoon nieuw bericht nieuw topic, maar dit is beter ja. Nogmaals sorry! En ik geloof idd dat de AH altijd wel aardbeien heeft. Kan je die trouwens vers invriezen? Dan koop ik ze vast haha! Kan je uberhaupt taart invriezen waar je verse aardbeien in hebt verwerkt?

14

Bij de Ah hebben ze ook altijd doosjes aardbeien in de diepvries, die smaken heerlijk als ze ontdooid zijn....

15

het is al een druk forum en wanneer je dan voor elke vraag over hetzelfde onderwerp een niet topic maakt, wordt het wel heel erg veel ;) vandaar ;)

het kan wel... verse aardbeien invriezen... maar je wilt niet weten hoe ze er dan uit komen ;)
ze zijn dan hun stevigheid kwijt, worden dus slap, maar smaak ziet blijft wel goed. maar dan hoef je ook niet perse verse aardbeien te gebruiken, wanneer je gaat invriezen, dan kun je ook wel diepvries aardbeien van AH gebruiken volgens mij, stuk goedkoper en zelfde effect als wanneer je aardbeien invriest volgens mij....
maar zeker weten doe ik het niet, want een taart met verse aardbeien heb ik niet eerder ingevroren, alleen verse aardbeien. maar ga er vanuit dat de aardbeien in de taart op dezelfde manier ontdooien.

je kunt ook je aardbeien door de BC mixen. dan blijf je wel rode spikkels zien, smaakt hetzelfde en kan je prima invriezen zonder dat er veel verschil in zit, wanneer je deze weer uit de vriezer haalt

hopelijk heb je hier iets aan :d

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

16

Er zijn nog volop verse aardbeien te koop. Wel prijzig, maar ze zijn er nog.