1

Onderwerp: Beetje haast: Biscuit niet gaar in grote vorm

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment biscuit aan het bakken, maar de moed zakt me inmiddels in de schoenen. Ik heb 2 Fat Dadio's van PME. De biscuit in de 15x15 is prachtig gelukt. Maar die in de 25x25x10 lukt maar niet. De eerste was niet gaar in het midden, terwijl de buitenkant wel héél gaar was. En bij de 2e poging kwam hij niet omhoog.  :grr:
(1e keer mix van Fun en 2e keer van forum)

Is de grote truc dan ook weer de temperatuur? En hoe krijg ik het midden dan mooi?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen  :s

May your dreams last longer than the night

2

Re: Beetje haast: Biscuit niet gaar in grote vorm

25X25 is een redelijke maat waarbij veel mensen een heating core gebruiken om ervoor te zorgen dat hij ook in het midden mooi gaart.
Persoonlijk bouw ik de temp altijd op. Ik laat hem lang op een lage stand zodat het goed gaar word, en daarna gaat de temp omhoog.

3

Oh, das een goeie, die heatingcore :) Die heb ik alleen nu niet huis  :s Ik heb wel uitstekers die erop lijken  :lol:  Maar dat overleeft ie vast niet in de oven  :s

Vraag me alleen af of de taart dan wel omhoog komt als je hem op een lage stand zet. Of gaat dat bij jou wel goed?

4

Met metalen uitstekers zou het misschien wel moeten lukken? Ik gebruik zelf m'n bloemnagel. Gaat ook prima!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik heb ook een bloemnagel. Jeej! En die prik je dan in het midden met de prikker naar beneden? Sorry, ben nog heel groen  :s  Hihi

6

Nee, je zet de bloemnagel erin (nadat je die ook hebt ingevet) en dan stort je je beslag. Wanneer je biscuit dan klaar is kan je hem er zo uittrekken.
Enne, vragen staat vrij hoor, wij hebben het ook moeten leren ( en doen dat bij elke taart steeds weer een beetje)

7

Nou, ik ga het proberen.
Zal het wel laten weten of het gelukt is.  :Y

Heel erg bedankt.

8

Dames, u is geweldig!  :lol:
Hij is prachtig mooi gaar.
De bovenkant is een beetje verbrand (achterkant), dus ik barste haast in tranen uit toen ik het zag. Doordat de oven elke keer van temperatuur moest veranderen heeft hij automatisch de grill aangezet  :s

Bovenkantje eraf snijden en dan moet het lukken.

Ik kan weer rustig slapen.  O-)

Thanx a lot!