1

Onderwerp: kan botercreme ook met fijne tafelsuiker?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, namelijk: kun je botercreme ook maken met zeer fijne tafelsuiker ipv poedersuiker?

2

Re: kan botercreme ook met fijne tafelsuiker?

Nee dat lost volgens mij nooit op en blijft het knarsen tussen je tanden en is niet handig met afsmeren.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

nee denk inderdaad dat je korreltjes blijft houden .

Veel liefs Rafaëla

4

Dat blijft grof van structuur. Heb je een blender? dan kun je zelf poedersuiker maken van gewone suiker. Stop wel vaak tussendoor, want het gaat verschrikkelijk stuiven en zo nu en dan moet het deksel eraf, anders kan de druk te hoog worden (heeft ooit iemand mij verteld en dus doe ik dat ook altijd maar) ;)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

5

Je kan wel meringue botercreme maken met kristalsuiker.

6

Dank jullie wel voor de snelle reactie.
Ik wilde kaneelsuiker gebruiken, maar hou het nu toch maar op poedersuiker en doe er dan kaneelpoeder bij.

7

Heidimaris schreef:

Dat blijft grof van structuur. Heb je een blender? dan kun je zelf poedersuiker maken van gewone suiker. Stop wel vaak tussendoor, want het gaat verschrikkelijk stuiven en zo nu en dan moet het deksel eraf, anders kan de druk te hoog worden (heeft ooit iemand mij verteld en dus doe ik dat ook altijd maar) ;)

dat moet je niet doen, gaan je messen van je blender kapot van en je krijgt toch nooit poedersuiker...

en t kan wel met tafelsuiker maar dan moet je het bijwarmen met bv een verfafbrander zodat t ook smelt... en dan niet zo erg dat je boter smelt maar dat t gewoon warm word

8

etmc schreef:

dat moet je niet doen, gaan je messen van je blender kapot van en je krijgt toch nooit poedersuiker...

inderdaad! heb het wel eens geprobeerd, maar knarste nog als een gek! wat, als ik me goed herinner, wel kan, is zo'n ouderwets ding waarmee je koffiebonen maalt... weet ff niet hoe je het noemt!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

9

Dat is een koffiemolen ;)

Groetjes van Bianca

10

BiancaB schreef:

uiteraard *slaat zichzelf voor de kop* ik doe mezelf graag voor als intelligente en wereldwijze dame maar soms... *proest*

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

11

Rabbeltje schreef:
BiancaB schreef:

uiteraard *slaat zichzelf voor de kop* ik doe mezelf graag voor als intelligente en wereldwijze dame maar soms... *proest*

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Dat is toch een TAART waard!