26

Re: Wat is er aan de hand met fondant van funcakes?

ik ben idd vandaag naar Jamin geweest en hun gaan iig bellen met funcakes. Ze hadden nog een paar pakken fondant liggen.
Als er wat aan gedaan wordt dan bellen ze mij ook op om mijn pakken om te ruilen.

ik hoop dat ik wat meer hoor.

we zien het wel. Nee heb ik , ja kan ik krijgen. ;)

Groetjes, Franka

27

Jultie schreef:

Mmm... dit belooft wat.  :|
Ik heb laatst witte fondant van funcakes besteld, omdat ik een taart ga maken die ik champagnekleurig wil krijgen. Dacht dat witte fondant dan wel een goeie zou zijn.

Misschien in dit geval toch maar even zelf MMF maken om te kleuren en de funcakes fondant bewaren om uit te rollen voor op cupcakes??

Is de pettinice van Bakels wel geschikt om mee te bekleden? Of alleen om mee te boetseren?

Die gebruik ik om te bekleden en dat gaat goed bij mij!

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'

28

Pfft, ik hier ook het probleem, 1kg vannille weg kunnen gooien, heb alles geprobeerd om hem te redden.. Lukte niet, nu maar naar de webshop gemaild en ook naar funcakes, ben benieuwd!  :grr:

Groetjes Jamie> een leuke hobby bakster uit Den Bosch

29

funcakes heeft inmiddels geantwoord:
Bedankt voor uw klacht. Graag willen wij u verzoeken om hierover contact op te nemen met uw leverancier. Ook kunt u daar de batchcode en de houdbaarheidsdatum doorgeven. Zij kunnen dan contact opnemen met ons over uw klacht.

ik heb het dus al doorgegeven aan de winkel waar ik het vandaan heb. ik hoop dat ze er op korte termijn wat aan kunnen doen want ik heb komend weekend en volgend weekend 3 stapeltaarten om te bekleden.

Ik kan wel met dit fondant alvast beginnen met voorbereidingen.
Wat vet in gedaan om het zachter te maken, tylose erbij, heeeeeel snel werken want het is binnen no time weer droog.
Zo schelpen maken ging wel super makkelijk.
toch een klein voordeeltje gevonden hihi  :)

hebben er nog andere geinformeerd bij hun leverancier??
ben benieuwd.

Groetjes, Franka

30

Sasseplas schreef:
Jultie schreef:

Is de pettinice van Bakels wel geschikt om mee te bekleden? Of alleen om mee te boetseren?

Die gebruik ik om te bekleden en dat gaat goed bij mij!

Bedankt voor je antwoord.  :)

Dan ga ik dat gewoon bestellen voor de komende taarten en gebruik ik voor de zekerheid de funcakes gewoon voor (platte) decoraties en afwerking.

~ Never waste a good crisis... ~

31

Ik heb vorige week ook staan vloeken in de keuken bij het maken van mijn eigen bruidstaart. Ik dacht al dat het aan mij lag dat het fondant steeds scheurde... Ik was dus erg blij met jullie verhalen op dit topic.

Ik heb gisteren op de webshop van DLT een slechte recencie bij de 1 kg rolfondant vanille geplaatst en kreeg vandaag al een mailtje dat het inderdaad een productiefout is geweest. Ik krijg een nieuw pak opgestuurd (kon ook kiezen voor een tegoedbon).

Ik vind dat zij dit heel snel en netjes afgehandeld hebben. Een slechte zending kan een keer gebeuren, als je het daarna maar oplost, en dat hebben ze gedaan! Hopelijk geldt dit voor meer van jullie!

32

Ik heb ook minder goede ervaring met de laatste levering van de funcake vanille.
Ik dacht al dat het aan mij lag, maar ik lees nu dat veel meer mensen dit probleem hebben.
Je kunt kneden wat je wil, het brokkelt en scheurt.
Ik heb nog niet heel veel taarten gebakken, maar bij de eerste had ik helemaal geen problemen en nu heb ik wel scheurtjes in het fondant en op de randen is helemaal moeilijk te werken.
Had ook nog een paar kilo besteld, waar al een groot deel van verdwenen is (prullenbak).
Ik meng het nu half/half met bakels. Dit doe ik omdat ik de smaak van de funcake vele malen lekkerder vind dan die van bakels, maar die hard dan ook beter uit. Ik heb de ervaring dat funcakes plakkerig wordt op de cupcakes (de dag erna) en dat vind ik weer een nadeel.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

33

hey, ik heb de tip van marianne maar gevolgd, email naar webshop die ik altijd gebruik, die heeft naar de leverancier(groothandel) gemailt, hij antwoord dat het is op te lossen door beetje water of tylose ivm foute levering krijg ik volgende x een pak gratis,, ging heel snel! Ben benieuwd en blij, succes en groetjes

Groetjes Jamie> een leuke hobby bakster uit Den Bosch

34

Ik heb net een ramp ervaring gehad met de orange fondant van funcakes. Het bleef maar kuimelige. Heb net een email gestuurd naar de web winkle. Had mazel dat ik wit regalice fondant in huis had een met een beetje kleurstof ging het goed.

35

mamski schreef:

Ik meng het nu half/half met bakels. Dit doe ik omdat ik de smaak van de funcake vele malen lekkerder vind dan die van bakels, maar die hard dan ook beter uit. Ik heb de ervaring dat funcakes plakkerig wordt op de cupcakes (de dag erna) en dat vind ik weer een nadeel.

Hey mamski,
ik heb hetzelfde gemerkt bij deze fondant.. na een dag wordt ie echt plakkerig, nog wat later echt kleverig blegh.. verder kon ik hem wel goed gebruiken, maar ik ga toch maar wat anders proberen. hij is inderdaad wel lekker  :Y
groetjes, yvonne

36

Ik had vandaag het scheurprobleem met de blauwe fondant van Funcakes. Ik merk werk wel dat je de fondant van funcakes erg snel moet verwerken want het wordt heel snel droog. Voor het bekleden van taart vind ik het dus wat minder maar om figuurtjes mee te boetseren vind ik het perfect. Je hoeft geen tylose of tragant te gebruiken en dat vind ik toch wel prettiger, zeker omdat kinderen juist de figuurtjes op willen eten.

37

Ik heb vandaag 2 pakken nieuwe fondant opgestuurd gekregen van de webshop.
Superservice! :thumb:

38

goeie service zeg. ik kreeg een telefoontje van Jamin, die hadden funcakes gebeld en die kregen gewoon als antwoord dat het idd een slechtere levering was maar dat als je lang genoeg kneedt dat het dan moet lukken :s

ik krijg dus niets vergoed van hun. helaas

Groetjes, Franka

39

Kreeg ok bericht vandacht dat daar was iets niets goed met de levering dus ik krijg een tegoedebon. Super tevreden met de service :Y

40

Ook ik had deze problemen. Altijd erg tevreden over de kwaliteit, maar deze keer niet. Rechtstreeks een mailtje gestuurd naar funcakes (dus niet via verkoopadres). Het klopt inderdaad dat deze productie van mindere kwaliteit is. Ik moest mijn adres terug mailen en krijg nieuwe fondant toegestuurd van funcakes. Goede service!  :)

41

Memazoma schreef:

Ook ik had deze problemen. Altijd erg tevreden over de kwaliteit, maar deze keer niet. Rechtstreeks een mailtje gestuurd naar funcakes (dus niet via verkoopadres). Het klopt inderdaad dat deze productie van mindere kwaliteit is. Ik moest mijn adres terug mailen en krijg nieuwe fondant toegestuurd van funcakes. Goede service!  :)

echt waar????????? hier snap ik echt niks van!!!!!
ik heb ook rechtstreeks een mailtje gestuurd en kreeg te horen dat het via je verkoopadres moest. en daar kregen ze te horen dat ze niks vergoed krijgen :s  :s
ik ben dus niet zo erg tevreden over de service :s  :nooo

Groetjes, Franka

42

ik had afgelopen week ook een levering gekregen via een bekende webshop. 1 pak fondant met andere tht datum en deze was echt keihard. Direct gemaild en gemeld dat er een productiefout is geweest bij Funcakes. Bij de webshop hadden ze nog niet eerder klachten gehad??? Ze hebben mijn mailtje doorgestuurd naar Funcakes maar tot nu toe heb ik er niets van gehoord, vind ik nogal vreemd aangezien het bekend is bij Funcakes. Ik begrijp eigenlijk sowieso niet dat je als webshop niet zegt dat je een nieuw pak stuurt, je gaat toch niet het risico lopen om een klant te verliezen voor nog geen 6 euro? :+

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

43

Inmiddels heb ik Bakels Pettinice besteld, maar daar komt mijn Funcakes niet mee op. ;)

Is het een optie om de Funcakes fondant te mengen met de Funcakes marsepein, of zou ik dan een helemaal onwerkbare substantie creëren? Ik wil namelijk ook over op Zeelandia Marsepein, maar er ligt nog 2 kilo van Funcakes.

Wat een toestand.  :lol:

~ Never waste a good crisis... ~

44

ik heb ook deze partij gehad.
zowel de marsepein als fondant met problemen.

Heb het voorgelegd aan de webshop waar ik gekocht had. zij hadden funcakes gebeld.
voor de marsepein de volgende tip gekregen, in de magnetron en dan met natte handen kneden. hiervan was het probleem bekend.
Voor de fondant was geen probleem bekend zeiden deze vrouw.
(terwijl bij funcakes ook iedereen dus anders reageerd)
Ik heb de marsepein in de broodbakmachine gegooid en een half uur laten kneden. hij was toen zacht. heb hem niet verwerkt maar voelde wel al goed aan.
voor de fondant 2 nieuwe kg gekregen. Nog niet verwerkt.
verpakking voelt niet hard aan.

goede service vind ik.
wel raar dat ze bij funcakes allemaal wat anders zeggen.

45

Dat is inderdaad vreemd. Als ik geen bevredigend antwoord krijg dan ga ik gewoon met mn twee pakken fondant naar Funcakes toe en deel een paar meppen uit, denk dat ze het verschil tussen de twee goed kunnen voelen  ;)  :D

Dames
Ik heb het zelfde gehad met het fondant.
Ik ben terug gegaan naar de winkel, en er bleek dat de fondant een fabriek fout was. Het fondant voelde ook erg hard aan. ik zou zo zeggen ga ermee terug.Ik heb er nieuwe fondant voor terug gekregen en daar ging het wel goed mee

Groetjes Wendy

Ow ja laat je niks wijs maken want funcake heeft als het goed is mailtjes verstuurd naar alle winkels dat bepaalde nummers niet goed verwerkt waren.

48

Ik ben helemaal vergeten te reageren hier.. maar ik heb ook keurig de 3 pakken vergoed gekregen. Het was idd fout. En ik heb 3 nieuwe pakken gekregen die meteen zacht aanvoelden en waar ik er 1 van gebruikt heb. Ik ben zooooo blij dat het opgelost is want ik was zo bang dat het aan mij lag...
Nu ga ik weer met veel plezier verder bakken hihi

Balen dat sommige van jullie geen nieuwe kregen, stom ook van andere webshops.. zo jaag je alleen maar klanten weg toch?

49

ondertussen zijn we 9 dagen verder en wacht ik nog steeds op antwoord van de webshop.... :x

50

Dè webshop of een webshop?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag