1

Onderwerp: kleine 1 hap hapjes

Ik weet ook even niet hoe ik het anders moet omschrijven maar ik zal uitleggen;
in dec. sta ik weer op de kerstfair hier in het dorp en nou had ik vorig jaar als 'lokkertje' kleine 1's hapjes van klein stukje ontbijt koek met drup botercréme en beetje gekleurde suiker :) op een schaal om zomaar even te laten proeven natuurlijk.
Nou wil ik dit jaar wat anders.

Heeft iemand een leuk idee. Het moet ook niet teveel kosten vanzelluf ;)

2

Re: kleine 1 hap hapjes

Ik lees even met jou mee,want ook ik sta op een kerstmarktje bij ons in 't durpie.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Minicupcakes! ik vindt ze altijd zo schattig.
Ik vul ze zelfs, (1x de appelboor erin)
Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid

Heb alleen een foto met ook de grote erop:
http://94.100.124.143/1128100001-1128150000/1128129401-1128129500/1128129445_16_h-r9.jpeg

4

Mischien heb je iets aan mijn topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=113534

5 Laatst bewerkt door smarianne (23-10-2010 13:57)

mini cc's vind ik meer voor de verkoop en niet om zomaar gratis uit te gaan delen. Anders vind ik maak ik mezelf niet geloof waardig.....
Wil n.l niet met teveel taarten staan alleen koekjes en cupcakes, brownie, bijna koekjes.........

6 Laatst bewerkt door smarianne (23-10-2010 13:58)

bruidsbeurs mag je best wat groter uitpakken Joyce :) dit is maar een dorpskerstfair..................puur voor de sfeer en wat lekkere dingen. Maar ga niet groots uitpakken.

ik bedoel iets makkelijks omdat ik de dagen van te voren al erg druk ben met bakken. Dus liefst iets wat al klaar is en weinig werk meer nodig heeft en je de schaal als die leeg is zo mee kan aanvullen....

net zoals die ontbijtkoek dus als vorig jaar maar dan liefst nou wat anders

7

Oreo's met een fondant / marsepein deco erop?

8

Aangeklede mariabiscuit, ze kosten weinig en je kunt met botercreme en wat versiersel  snel iets leuks maken.

Ik stond op een verzamelbeurs met mijn geboortekaartjesverzameling en ik had op de biskwietjes boter  en blauwe of roze muisjes gedaan.

Willy

9

oreo's en biscuit vind ik nou niet echt onder 1 hap hapje vallen. Das nog wel een behoorlijke hap. Vind dat niet leuk als snel proevertje geven.
Dan koop ik nog liever een grote cake en snij die in kleine dunne plakjes en dan vierkant kleine stukje en weer drup botercreme. Maar dat lijkt dan weer zoveel op die kleine stukjes ontbijtkoek die ik vorig jaar had....................

iemand nog ander leuk idee???

10

Heb je niet misschien "restjes" biscuitdeeg over?
Dat je dat bv in plakjes/blokjes snijd en dan met BC ofzo een toefje erop? Stek dat het deeg een kleurtje en ofsmaakje heeft, dan kan je al weer wat meer van je "werk"laten proeven én zien!?
Evt kan je er mini-cakepops van maken??? dan blijft het ook een 'een-haps' dingetje.. IPV door de chocolade te halen, gooi je ze in een bak met cacao-poeder, of poedersuiker...
Lijkt het nog meer, met nog minder kosten cq werk... ;)

misschien heb je er wat aan....succes iig!! :Y

11 Laatst bewerkt door djehr (23-10-2010 19:04)

Of uit een cake (kun je een smaakje geven in kerstsfeer of bijv. chocladecake) met een koekjesuitsteker kleine sterretjes steken?
Je kunt dan bijvoorbeeld een vierkante cake bakken en in twee of drie lagen snijden. Vervolgens laagje botercrème erop en een dunne laag fondant/marsepein. Vervolgens steek je sterretjes en klokjes uit.

12

das een goeie Desirée...........die sla ik ff op op de harde schijf
mini cakepops is eventueel ook een optie :D

13

http://www.mijnalbum.nl/Foto-M4TMHZBU-D.jpg

Hier had ik een biscuit ver*** toen heb ik dat verkruimeld met botercreme en tot een soort deeg gekneed.

Marsepein uitgerold in een rechthoek en de biscuit 'pap' er op gedaan, strak opgerold in plasticfolie, even in de koeling en in plakjes gesneden, dit kan je natuurlijk net zo dik of dun snijden als je wil !!

14

Of zoiets:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=119178

15

Of brownies in kleine kerst vormpjes uitsteken evt met glazuur bestrijken.
Enne die bovenstaande link, bonbonnetje op een prikkertje en klaar is je hapje.

Christine.

16

das een leuke marinina! ook lekker in kerstsfeer te maken!

17

Ja, je kan evt. het biscuit ook nog kleuren, hulstblaadje en een rood balletje er op.......klaar !! Het was trouwens verrassend lekker ook  :lol:

18

smarianne schreef:

mini cc's vind ik meer voor de verkoop en niet om zomaar gratis uit te gaan delen. Anders vind ik maak ik mezelf niet geloof waardig.....
Wil n.l niet met teveel taarten staan alleen koekjes en cupcakes, brownie, bijna koekjes.........

Op mijn laatste fair had ik ook bijna koekjes, en zelf een lading gebakken. Die in stukjes gebroken en in een leuk koffertje (natuurlijk rood met witte stippen) gedaan met wit papier erin. Mensen konden die proeven en zagen meteen hoe de koekjes zouden zijn. Heb daardoor heeeel wat potten verkocht.

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

Hallo, ik heb voor een babyshower vanalles mogen maken en daarbij had ik ook lekkere slagroomsoesjes eerst door de botercreme gehaald en dan door bijvoorbeeld muisjes of hagelslag gehaald. Heel simpel en heeel lekker! :9  Dit had ik ook met lange vingers gedaan.

Succes ermee!

20

Macarons :D

Groetjes Marlies

21

Merengue schuimpjes mischien? Kun je natuurlijk zo groot maken als je zelf wilt.. dat vind ik zelf erg kerstig! Hier zijn tenminste altijd schuimpjes in huis met de feestdagen..

22

Merengue schuimpjes mischien? Kun je natuurlijk zo groot maken als je zelf wilt.. dat vind ik zelf erg kerstig! Hier zijn tenminste altijd schuimpjes in huis met de feestdagen..

23 Laatst bewerkt door smarianne (24-10-2010 10:49)

allemaal leuke ideetjes ladies!
Dat met de koekjes ben ik ook van plan Maggie maar wil dan niet al te veel van die koekjes laten proeven want dan moet je dr ook een stuk of aantal alwel hebben gemaakt. Leg er dan stuk of wat bij om te laten zien.

Proevertje gaat mijn voorkeur nu naar marinina haar idee uit. Die vind ik errug origineel :D

24

Ik had 1 pot gemaakt, en had einde van de dag nog stukjes koek over.

http://94.100.121.218/1098300001-1098350000/1098319201-1098319300/1098319275_5_2Ebm.jpeg

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

25

Maggie,mag ik van jou het recept weten wat je aan ingredienten in de pot heb gedaan?
Ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar ik kan het topic niet meer vinden.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!