1

Onderwerp: mbc

ik heb voor het eerst geprobeerd om mbc (1,2,3) te maken met eiwitpoeder. Dit is totaal mislukt. Ik heb zoals het recept aangeeft het eiwitpoeder met de suiker aubain marie opgewarmd en daarna in de mixer. Maar het blijft poeder, terwijl de suiker en het eiwit wel warm waren. Wat doe ik verkeerd?

Tevens vroeg ik me af waar jullie het eiwitpoeder kopen. Via een taartenshop is de buurt is het een vrij dure vulling (50 gram = 4 euro)

Alvast bedankt.

Gr. Natasja

Re: mbc

bij de webshop hier is 100gram voor 2,95 dus als ik jou was, zou de keuze snel gemaakt zijn.

verder... moet je van de eiwitpoeder natuurlijk nog wel eiwitmaken. Dit doe je door 5 gram poeder en 30 gram water te nemen, die even doorroeren met een garde en een uurtje laten staan, zodat het in kan trekken, eventueel nog wat langer.

Als je dan de 1-2-3 methode gebruikt die tussen de recepten staat, dan heb je 140gram eiwitten nodig, dat is 20 gram eiwitpoeder plus 120 gram water :)
En dat maakt het ook weer wat minder duur, met dat water erbij ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door Adrienne (21-10-2010 22:11)

Natass schreef:

ik heb voor het eerst geprobeerd om mbc (1,2,3) te maken met eiwitpoeder.

Heb je het eiwitpoeder wel eerst aangemaakt met water om er weer eiwit van te maken?

**Haha, ik was even weggelopen voor ik verzond, en nu heeft Tirza ook al geantwoord ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Nee! Echt een beginner :o Bedankt voor jullie reacties! Ga gelijk wat bestellen en het opnieuw proberen :)