1 Laatst bewerkt door Liessa (21-10-2010 21:39)

Onderwerp: "vier dat je beter bent" cupcakes

Ik was pas een week ziek. In het weekend na deze week had ik het in mijn hoofd gehaald om cupcakes te maken voor mijn collega's. Dat vinden ze helemaal niet erg, maar ze denken wel steeds dat ik jarig ben :rolleyes:
Dus zijn het " ik vier dat ik weer beter ben" cupcakes geworden. Voor een parade misschien niet zo bijzonder, maar ik wilde ook mijn cupcake courier even showen  :P ! Op T&T gekocht, wat een ideaal ding!

Het zijn:
Chocolade cc's met pindakaas botercreme. Jemig wat is dat lekker zeg. Je zou de cupcake gewoon weg willen laten en het spul zo opeten.
Het waren trouwens Halloween/herfst vormpjes. Maar die ga ik dus niet meer in de courier doen, want ze hebben nogal de neiging om om te kiepen.
http://img.photobucket.com/albums/v425/liessa_nl/cake/18102010458.jpg

Chocolade cc's met mintbotercreme. Het minst populair bij mijn collega's, maar ik vind het zelf zo lekker...
http://img.photobucket.com/albums/v425/liessa_nl/cake/18102010459.jpg

En vanille met "gewone" botercreme. Het was de bedoeling er bloemen van te spuiten, maar dat ging dus totaal niet. De bc was te zacht, en ik had geen zin meer om te wachten. Dus maar toefjes gedaan, dat staat altijd gezellig.
http://img.photobucket.com/albums/v425/liessa_nl/cake/18102010460.jpg

Niet op de foto: honey spice cupcakes van de mix.

Meteen een vraagje: ik kreeg de kleurstof niet egaal gemengd. Wat kan ik dan het beste doen: in de koelkast zetten en later nog eens proberen of gewoon blijven mixen?

edit: ik zie nu pas dat ze gedraaid op de foto staan. Dat is het nadeel van mobiel-foto's, ze zijn toch altijd anders dan je denkt...

2

Re: "vier dat je beter bent" cupcakes

Pindakaas-boter-cremé ???
Delen dat recept !!!!!

en wat zien je cc er heerlijk uit !! :thumb:

3

Pindakaas botercreme:

4 eetlepels pindakaas (goed vol, absoluut niet afgestreken)
175 g suikerbakkerspoeder
200 g boter
10 ml melk

Boter zacht kloppen. Alles behalve de melk erbij en ruwweg mixen. De melk als laatste toevoegen en een paar minuten mixen (4 of zo, langer hoeft niet).

Hiermee heb je genoeg voor 18-24 cupcakes, afhankelijk van de grootte van je toeven. Vooral erg lekker bij choco-cupcakes!

4

Liessa schreef:

Pindakaas botercreme:

4 eetlepels pindakaas (goed vol, absoluut niet afgestreken)
175 g suikerbakkerspoeder
200 g boter
10 ml melk

Boter zacht kloppen. Alles behalve de melk erbij en ruwweg mixen. De melk als laatste toevoegen en een paar minuten mixen (4 of zo, langer hoeft niet).

Hiermee heb je genoeg voor 18-24 cupcakes, afhankelijk van de grootte van je toeven. Vooral erg lekker bij choco-cupcakes!

Kan dit ook als taartvulling  :think:
Ik lust zelf geen pindakaas maar thuis lusten ze er wel kaas van! :9

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

5

:P  :P  :P  krijg er honger van!

N-Joy Cakes

6

Ga ik dan binnenkort maar eens proberen, ik heb hier ook zo'n pindakaas freak  :lol:

THX !!

7

Ik neem aan dat je hem ook als taartvulling kunt gebruiken, er zit weinig vocht in. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

8 Laatst bewerkt door Sasseplas (22-10-2010 14:58)

Hier zijn ze ook gek op de pindakaascreme, maar ik maak altijd de pindakaas-choco creme. 100 gram chocolade smelten en erbij doen. Ik heb het recept trouwens van Cherryfizz.nl!

Edit: ik heb het ook 's gemaakt met de botercrememix. De botercreme maken zoals op de zak staat en daar de gesmolten chocola en pindakaas doorheen en dat was ook goed te doen!

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'

9

bedankt voor het recept..
gave cupcakes..
heb je ook het recept voor die mintcreme?   :lol:  :D

10

ja, pepermunt essence door je mix! Die heb ik gevonden in de supermarkt in Londen...

11

Hmmmm klinkt lekker.... ook maar eens proberen ;-)

Dank je wel.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

12

Klinkt lekker, je collega's zijn natuurlijk blij met jou!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"