Onderwerp: MIJN EIGEN BRUIDTAART, tevens mijn eerste stapeltaart :-)
Als bakgek vond ik het niet kunnen dat ik het maken van de bruidstaart kon uitbesteden. Dus bedacht ik dat ik de taart voor meer dan 100 man zelf ging maken met flinke hulp van mijn bakgrage moeder.
Dankzij goede tips op het forum (bedankt allemaal!) ben ik gaan stapelen met het systeem waarbij je kunststof taartplateaus tussen de verdiepingen gebruikt en deze met elkaar verbindt met kunststof holle pilaartje (Wilton) die je zelf op de goede hoogte afzaagt.
Ik heb niet alleen elke taart anders gevuld, maar ook de cake van elke taart een andere smaak/recept gegeven:
Kleinste: chocolade cake met chocolate chips, vulling vanille marshmallow, witte chocoladelikeur en witte chocolade botercreme
2e: cake met vulling van kersen en pure chocobotercreme en siroop van kersen
3e: cake gemaakt van amandelen en sinaasappel. Met pure chocolade botercreme vulling.
4e:kruidcake met chocolatechips en bokkenpootjesvulling
5e: limoencake gevuld met lemoncurd, verse bramenen moerbeijam en bramenjam gemaakt door mijn moeder en schoonmoeder
Grootste: frambozenjam, witte chocolade creme en verse frambozen
Alleen het maken van de rozen kostte ons heel wat uren en er zit zo'n tien kilo marsepein in en op. Het was een heel project en het resultaat is niet perfect maar hij was superlekker!!!
Ik begrijp alleen niet hoe ik een foto moet plaatsen :-)