1

Onderwerp: Cupcakes bewaren

Ik heb net cupcakes in de oven laten bakken. Ze staan nu af te koelen. Ik wil ze vanavond gaan decoreren. Hoe kan ik ze daarna het beste bewaren?Ik neem ze morgen mee naar een verjaardag. Is een koektrommel dan voldoende?
Ik laat ze nu gewoon afkoelen, wat ik normaal ook met een cake doe. Klopt het dat ik ze dus nu niet hoef af te dekken?

Dank je wel!

2

Re: Cupcakes bewaren

het ligt er aan waar je ze mee bekleed!

botercreme = in een doos of zak in de koelkast
marsepein = in een doos of zak buiten de koelkast en soms staan ze bij mij gewoon een nachtje onafgedekt op een dienblad als ze cc's helemaal met marsepein bekleed zijn.

het afkoelen doe ik zelf altijd ondersteboven op een plakje uit de vorm

maar hier zullen de meningen vast en zeker over verdeeld zijn dus ik lees ook even mee naar eventuele tips

N-Joy Cakes

3

Dank je wel voor je reactie. Heb ze nu inderdaad nog gewoon op het aanrecht staan. Ze komen net uit de oven,al wordt de bovenkant wel wat harder,maar dat is met een cake ook zo. Ben nog aan het experimenteren en net begonnen met deze leuke hobby...

Ik ga ze vanavond decoreren met marsepein.

4

ik dek de cc's af met huishoudfolie en bewaar deze op tafel/aanrecht in de keuken

5

Je staat niet in de goede rubriek, ik meld je even.

Liefs, Zanoni

6

Heb het afgelopen weekend voor het eerst cc gemaakt en ik heb ze laten afkoelen op een taartrooster met een snijplank er bovenop, zodat ze wat platter zouden worden aan de bovenkant. (waren een beetje bol)

Goed afgekoeld heb ik ze in een plastic zak gedaan. Na het bekleden heb ik ze eerst onbedekt laten drogen/uitharden en daarna in een vershouddoos gedaan. Doordat er een papiertje omheen zit en je de bovenkant met marsepijn/fondant bekleed drogen ze niet zo snel uit.

Dat is toch een TAART waard!

7

Klein & fijn is voor het showen van je baksels, bewaarvragen horen in één van de vraag-rubrieken.

[MOVE] --> taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag