1

Onderwerp: tremperen

hoi mensen,

Ben iedere keer zomaar wat aan het zoeken in het forum en kom dan nogal eens wat tegen waar ik wat aan heb enzo :) Tja beginneling dus dan zijn alle tips welkom he.
Nou kwam ik dus terecht bij het tremperen. Begrijp dat het niet moet maar wel kan en dat je het met veel verschillende dingen kan doen.
Gister mijn 1e taart gemaakt waarbij ik het niet gedaan heb. Vandaag ga ik mijn 2e taart opmaken en ik dacht: wil dat toch eens doen. Mag er zelf ook een stukje van eten dus kan ik gelijk proeven hoe dat smaakt.
Ik wil een mbc maken met een gesmolten butterscotchreep en een aardbeienmouse.
Wat kan ik hierbij gebruiken om te tremperen? Heb niet zo heel veel bijzonders in huis op zich. Wel ranje in 2 of 3 smaken, een paar aroma's maar die zijn daar niet zo geschikt voor geloof ik toch? en een hele kleine voorraad drank (safari, vieux, bessen, daar houd het zo ongeveer wel mee op).
Ff naar de winkel om iets te halen is op zich niet erg maar niet iets heel groots of duurs wat ik maar 1 of 2x gebruik.
Ben benieuwd naar de voorstellen.

groetjes jacqueline

2

Re: tremperen

Ff gespiekt, heb ook nog creme de cacao zie ik, zou dat lekker zijn?

3

Zelf heb ik het nog niet gedaan (tremperen dus) maar ik zou denk ik niet teveel smaakjes door elkaar gebruiken. Als je al butterscotch hebt én aardbeienmousse dan zou ik denk ik gaan voor aardbeiensiroop of iets dergelijks.

Daarbij is aardbeienmousse natuurlijk al redelijk plakkerig van zichzelf, ik zou wel oppassen dat het geen zompige hap gaat worden. ;)

~ Never waste a good crisis... ~

4

Nee dat moeten we ook niet hebben he :)
Denk dat ik het tremperen dan maar achterwege laat.

5 Laatst bewerkt door Jol321 (16-08-2010 21:27)

Trempeersiroop maak je van 1:1 water en suiker. Ik maak 125 gr suiker/125 ml water voor 20 personen (daar hou ik over het algemeen wat van over). Ik vul met 3 of 4 lagen en elke laag "bekwast" ik. Water met suiker laten koken, even laten doorkoken, afkoelen en na afkoelen een aroma of scheutje likeur toevoegen.

Groet, Jolanda

6

oke dat zal ik onthouden, dankjewel

7

Jol321 schreef:

Trempeersiroop maak je van 1:1 water en suiker. Ik maak 125 gr suiker/125 ml water voor 20 personen (daar hou ik over het algemeen wat van over). Ik vul met 3 of 4 lagen en elke laag "bekwast" ik. Water met suiker laten koken, even laten doorkoken, afkoelen en na afkoelen een aroma of scheutje likeur toevoegen.

Dit ga ik ook onthouden! Bedankt voor de tip.

Dat is toch een TAART waard!

8

Ik heb het zo geleerd:
1:1 water en suiker 2 minuten koken en dan 2 eetlepels citroensap erdoor.

9

Tremperen jullie als je gaat invriezen?
Mijn buurvrouw wil voor een zaterdag graag een taart maar ik ben die donderdag en vrijdag weg. Dus moet ik die taart daar woensdag brengen, dat wordt invriezen lijkt me?
Ik heb nog niet getrempreerd dus heb er geen ervaringen mee, maar ook niet met invriezen :(

Need your advice :D
Els

10

Ik heb nog geen ervaring met invriezen, maar het lijkt mij niet echt een probleem.  :think:

Dat is toch een TAART waard!

11

een gewone taart invriezen gaat prima, hoe het is met tremperen weet ik niet

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

12

Ik heb eens een taart gemaakt op een workshop en daarbij ok getrempeerd. Die is daarna wel ingevroren geweest en smaakte hier in ieder geval prima.