1

Onderwerp: Topsy turvy versus Wonky

Heb net op you tube filmpjes zitten kijken van Lindsey en zag ook de topsy staan,maar misschien een hele domme vraag,wat is nu het verschil eigenlijk tussen die 2 :o

ps hoop dat ik in degoede rubriek sta

If life gives you lemons, make lemonade!

2

Re: Topsy turvy versus Wonky

Is precies hetzelfde! Voor beiden zijn er diverse technieken ( bv. taps toelopend, "recht' stapelen dmv ingesneden bovenkant, etc), maar beiden betekenen feitelijk "schot en scheef" :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

ohw dus ik ben toch niet gek haha
Ik had echt zoiets van er zijn verschillende manieren om ze te maken,maar het resultaat is toch hetzelfde???

If life gives you lemons, make lemonade!

nou... ik vind het resultaat niet hetzelfde hoor .... google maar eens, wonky's lopen over het algemeen van tapser toe :Y
maar het is net wat voor naam je er aan geeft, whimsical is er ook nog een :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

tipsytaartje schreef:

nou... ik vind het resultaat niet hetzelfde hoor .... google maar eens, wonky's lopen over het algemeen van tapser toe :Y
maar het is net wat voor naam je er aan geeft, whimsical is er ook nog een :Y

Ja volgens mij ook..
Wonky's zijn onder inderdaad smaller.
Bij een Topsy Turvy is het alleen de bovenkant die scheef af loopt bij een wonky ook nog vanaf de zijkanten :P

6

Ik snap wel dat dit misverstand er is, maar dit echt niks officieels: Lindy Smith is beroemd vanwege haar taps toelopende scheve taarten, en omdat zij Brits is gebruikt zij het woord "Wonky". Als jij je taart Topsy Turvy noemt ( wat de gangbare term is Amerika), en je laat hem taps toelopen, dan is het echt niet opeens een Wonky geworden ;)

Groetjes, Adrienne

Adrienne schreef:

Ik snap wel dat dit misverstand er is, maar dit echt niks officieels: Lindy Smith is beroemd vanwege haar taps toelopende scheve taarten, en omdat zij Brits is gebruikt zij het woord "Wonky". Als jij je taart Topsy Turvy noemt ( wat de gangbare term is Amerika), en je laat hem taps toelopen, dan is het echt niet opeens een Wonky geworden ;)

ja de wonky's worden over het algemeen wonky genoemd omdat lindy smith ze taps toe snijdt. Maar ik vind een wonky pas wonky als de taart wonky is :lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

tipsytaartje schreef:

ja de wonky's worden over het algemeen wonky genoemd omdat lindy smith ze taps toe snijdt. Maar ik vind een wonky pas wonky als de taart wonky is :lol:

:lol: En zo is het maar net! :+

Groetjes, Adrienne

9

tipsytaartje schreef:
Adrienne schreef:

:lol:

10 Laatst bewerkt door Taarterataaa...! (20-01-2011 00:20)

Ik vind wonky wel gezelliger klinken.....   :D

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com