1

Onderwerp: Mijn 2e en 3e taartje...

Na jullie lieve reacties op mijn eerste taart volgen hier dan nummer 2 en 3. Ik blijf het bekleden nog steeds moeilijk vinden hoor! Het ging nu wel beter omdat de temperatuur ook wat aangenamer was dan in augustus bij mijn eerste taart.

Deze twee taarten heb ik gemaakt voor de 3e verjaardag van mijn nichtje (het dochtertje van mijn zus) in september. Ze wilde graag een barbie-prinsesssentaart, euh... ik heb nog maar 1 taart gemaakt en weet niet of ik dat kan... Toch geprobeerd en voor de eerste keer vind ik hem best aardig en gelukkig waren zus, nichtje en alle visite onder de indruk. Om aan genoeg stukjes taart te komen heb ik er een 25 cm ronde taart erbij gemaakt en deze met Hello Kitty gepuzzeld, dit was mijn eerste keer puzzelen, ik heb nog geen sugargun voor de lijntjes en het marsepein scheurde dus heb ik er nog maar een extra rand omheen gemaakt en deze met bloemetjes afgewerkt. En verder nog 12 cupcakes erbij in dezelfde kleuren als de taarten.
De afwerking van de onderranden van de taarten verdient wat meer aandacht, dat ga ik bij mijn volgende taart beter doen! En meer tips zijn van harte welkom hoor!

Hier de foto's gemaakt in mijn keuken, maar toen was het al donker en de cupcakes zitten nog in de bakvorm en nog niet op de standaard:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N3H4IABU-D.jpg

Hello Kitty is gevuld met botercrème en aarbeienvlaaivulling en Barbie is gevuld met botercrème en citroenkwarktaart.

Hier de foto's die ik van mijn zus kreeg, gemaakt bij daglicht:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OK63PIM-D.jpg

Leuk dat je mijn (erg lange) verhaal hebt gelezen en mijn taarten hebt bekeken, bedankt!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

2

Re: Mijn 2e en 3e taartje...

Mooi hoor!!!
Wat een werk!!

Groetjes Marianne

3

Jij geeft zelf ook lieve reacties.... Dus van mij krijg je weer een lieve reactie terug!
Je hello Kitty is heel mooi gemaakt!!! Ik heb er zelf ook ooit een gemaakt; maar dan geboetseerd.
Dat gaat me toch veel beter af dan het puzzelen!
Ga zo door!!! :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

4

super!

5

Ze zijn allebei erg leuk!

6

Dank voor jullie reacties!

anietje8888 schreef:

Jij geeft zelf ook lieve reacties.... Dus van mij krijg je weer een lieve reactie terug!
Je hello Kitty is heel mooi gemaakt!!! Ik heb er zelf ook ooit een gemaakt; maar dan geboetseerd.

Het is ook zo leuk om te reageren op al die prachtige creaties die hier voorbij komen en waar iedereen zo zijn best op heeft gedaan.
Ik heb meteen even in je album gekeken naar jouw Hello Kitty en die heb je echt mooi geboetseerd! Ik zag trouwens meer mooie boetseersels van jouw hand. Ik heb me daar nog niet aan durven wagen, maar dat ga ik zeker nog doen, het lijkt me zo leuk om te kunnen!

Groetjes, Diana

7

ik vind je hello kitty echt super leuk! die barbie lijkt me echt heel moeilijk om te maken maar is je ook goed gelukt

8

Heel mooi gedaan hoor en dat voor beginner belooft veel goeds  :thumb:
Moet zelf ook nog eens aan de prinsesssentaart.

Een smakelijke groet @ngelique
Smulfun.nl - Lekkere taarten bestellen!

9

Echt heeeeel mooi!

10

Super leuk.

Groetjes Fabiola xx

11

Ik vind het het een heel mooie combinatie hoor. Heb je de prinses met de blanda-vorm gemaakt en zijn de beentjes dan niet te lang? Ik heb al veel taarten gemaakt maar nog geen prinses. Ga het toch ook eens proberen nu die prinsessenpoppen voor een paar euro bij de zeeman liggen. Ik heb gisteravond gezwoegd aan mijn eerste stapeltaartje. Moest weer maar eens een Bumba zijn.
Groetjes,
                     Marie

mooi hoor!

Groetjes Natasja!

13

mariep schreef:

Ik vind het het een heel mooie combinatie hoor. Heb je de prinses met de blanda-vorm gemaakt en zijn de beentjes dan niet te lang? Ik heb al veel taarten gemaakt maar nog geen prinses. Ga het toch ook eens proberen nu die prinsessenpoppen voor een paar euro bij de zeeman liggen. Ik heb gisteravond gezwoegd aan mijn eerste stapeltaartje. Moest weer maar eens een Bumba zijn.
Groetjes,
                     Marie

Dank je!
Ik heb de beentjes er gewoon afgehaald, dus gebruik dan alleen het bovenlijfje van de barbiepop. Ik vond het zelf erg leuk om hem te maken.

Heb net even naar je Bumba gekeken van gisteren, wat een leuke vrolijke taart is dat geworden!

Groetjes, Diana

14

Taartiana schreef:

Dank voor jullie reacties!

anietje8888 schreef:

Het is ook zo leuk om te reageren op al die prachtige creaties die hier voorbij komen en waar iedereen zo zijn best op heeft gedaan.
Ik heb meteen even in je album gekeken naar jouw Hello Kitty en die heb je echt mooi geboetseerd! Ik zag trouwens meer mooie boetseersels van jouw hand. Ik heb me daar nog niet aan durven wagen, maar dat ga ik zeker nog doen, het lijkt me zo leuk om te kunnen!

Dank je wel... :o   ;)  dat doet een mens goed!

Pluk de dag!
liefs, Anita

15

ik heb even naar jou taartje gekeken, omdat je bij mij schreef dat jou 2de en 3de taartje hetzelfde waren, echt grappig!
maar ze zijn kei mooi geworden! jou kitty ziet er ook strak uit hoor, en je barbie heeft mooie plooien, dat wilde mij niet lukken?
mooie foto's ook.

16

linsjelins schreef:

ik heb even naar jou taartje gekeken, omdat je bij mij schreef dat jou 2de en 3de taartje hetzelfde waren, echt grappig!
maar ze zijn kei mooi geworden! jou kitty ziet er ook strak uit hoor, en je barbie heeft mooie plooien, dat wilde mij niet lukken?
mooie foto's ook.

Leuk dat je even gekeken hebt, ik vond het wel toevallig dat we precies dezelfde volgorde hadden qua 2e en 3e taartje. Bedankt voor je complimenten. De plooien in de jurk van Barbie waren nog niet helemaal wat ik wilde, ik wilde ze eigenlijk al wat hoger op de jurk laten beginnen, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Ik heb ze gewoon gemaakt bij het gladstrijken van het marsepein, dus in plaats van het marsepein met de smoother glad te strijken, heb ik met mijn vingers juist bewust die plooi samengevouwen, dan weer stukje gladstrijken en dan weer een plooi, eigenlijk viel het marsepein er van nature al wel een beetje geplooid op, dus die plooien heb ik gebruikt en wat gelijkmatiger verdeeld. Weet niet of dit de goede methode was, maar je ziet het resultaat. Achteraf vond ik dat ik hem te kort had afgesneden, hij had wat langer mogen vallen, maar helaas begon hij bij de onderrand te scheuren, dus heb ik hem daar maar afgesneden, afwerking is dus nog niet echt netjes. En wat gaat jouw 4e taartje worden? Ik moet hem nog plaatsen, maar ik heb een blandabolletje gemaakt met mijn eerste roosjes.

Groetjes, Diana

17

ooh ben benieuwd!
ik moet er nog een gaan verzinnen...
ik zou eigenlijk wel een stapeltaartje willen gaan maken, maar ik weet niet voor wie ;)

18

Mooie taarten!

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'

je taartjes zien er prachtig uit hoor..helemaal als je bedenkt dat het nr 2 en 3 zijn..wat een talent.. :thumb:
ga zo door,dan komen er prachtige creaties uit je handen vandaan... :Y

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

20

super mooi zeg!

21

Bedankt voor jullie lieve reacties!

@ Linsjelins: een stapel zou ik weleens willen doen, maar lijkt me wel spannend! En volgens mij is er altijd wel een reden voor een taartje, ik weet niet of je een baan hebt, want dan  zijn je collega's vast en zeker blij met een taart. Of kijk even wie er binnenkort in de familie jarig is en bied aan diegene aan dat jij de taart maakt als cadeautje. Succes en ik houd het forum in de gaten hoor, ben benieuwd of hij goed gaat lukken  ;)

Groetjes, Diana

22

Je 2de en 3de taartjes en dan meteen een prinsessentaart, knap hoor! Ze zien er goed uit! :thumb:

"Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten" - Loesje

23

Mooie taarten zeg  :thumb:
Maare je vind het knap dat ik een wave taart maakte .hahah maar ik vind het juist knap dat jij je waagt aan een barbie taart en puzzelplaatje.
Knap hoor en erg mooi gelukt,.