Onderwerp: Amerikaanse botercreme en crisco
In een andere topic ging het over de Amerikaanse botercreme cupcakes en hoe vaak de dame die de workshop op de beurs gaf uit moest leggen wat het verschil is tussen de onze en de Amerikaanse botercreme.
Om dat het topic over T en T gaat, dacht ik ik ga daar maar niet op verder maar ik heb toch nog wat vragen.
Nu ben ik nog nieuw en dacht: wat is dan de Amerikaanse. Na zoeken op dit forum en op het internet begrijp ik dat men in USA deels of volledig de boter vervangen door crisco en o.a. ook nog wat water toevoegen.
Nu denk ik als ik naar de pot crisco kijk. huhhhh . Dat ziet er echt niet lekker uit. Misschien wel gewoon proberen natuurlijk.
Is het voordeel van crisco dat het weinig smaak heeft en je die dus zelf eenvoudig kunt toevoegen. Kleurloos, dus kleurt het snel?
En crisco is toch plantaardig? Daarnaast is de verhouding tot suiker beduidend lager en dat vind de weegschaal denk ik weer prettig.
Bakken jullie wel eens met een flink deel crisco erin?
Bij het recept moet je ook wat (niet veel hoor) water of melk toevoegen. Dan kan je de botercreme toch niet meer gebruiken om af te smeren? Zeker niet bij fondant?
Heeft een van jullie wel eens Amerikaanse botercreme gemaakt en wat vond je ervan?
Oh ja en wat betekend shortening,het betekend verkorting, maar in welk verband moet ik het zien bij crisco.
Einde vragenvuur. Alvast bedankt!
www.carolabaktzoethoudertjes.nl