1 Laatst bewerkt door Jol321 (11-10-2010 11:14)

Onderwerp: Assepoesterskoets & Hello Kitty

Naast de roze geboortetaart van dit weekend (zie ander topic) mocht ik nog 2 roze taarten maken. Tja, daar heb ik toch wel een zwak voor en zei dus weer iets teveel ja  :Y

Assepoesters koets:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C8NU6D3U.jpg

Inspiratie uiteraard hier gehaald, met name dank aan Wendy, Natacha en Lara M.

Koets is van piepschuim, taarten (25-20 cm) zijn gevuld met 4 laagjes Zwitsers room.

En voor deze Hello Kitty kreeg ik een voorbeeld-foto gemaild van Silly's Bakery. Het idee is dus van haar, met een 4e laag erbij gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XV7HK3S7.jpg

Met deze taart liep het niet helemaal vlekkeloos  :s . Het bekleden van de 2e laag ging helemaal niet: vol met luchtbobbels. Ik heb het hele zooitje eraf getrokken en ben opnieuw begonnen. Dat komt de taart niet echt ten goede  :nooo ,
Alle lagen (27,5-22-5-17,5-12,5) van chocobiscuit en gevuld met 2 lagen bonbonblocmousse en 1 laagje botercreme.

Pure luxe.......maar ik had al langer de wens om mijn tafelmodel-taartkoelkast te vervangen door een grote. Voor deze bestellingen maar de knoop doorgehakt en nu staan ze beide naast elkaar in de berging/garage onder ons huis (manlief wordt gek van deze hobby  :D )

http://i56.tinypic.com/mb1qwk.jpg

(onder de Hello Kitty nog 20 minicupcakes en 1 meptaartje)

Zo goed, Kwebbel   :+ ?!

Groet, Jolanda

2

Re: Assepoesterskoets & Hello Kitty

Wow wat een plaatjes! Ik vind de wielen van de koets heel leuk gemaakt  :Y

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Wat een mooie taarten!!!!

Hoe lang ben je nou bezig geweest met die taart van assepoester????

xx esther

4 Laatst bewerkt door koekiemonster (11-10-2010 11:10)

gosjemikkie wat ben jij goed zeg!!
Ik vind je koets echt een pláááátje, de geboortetaart megastrak en orgineel, en de Hello Kitty ook super.
vind t vooral zo leuk dat je zo creatief met je ideeen bent!
bijvoorbeeld die HK met die lolly's, en de geblokte band om de geboortetaart, echt super!!
oke, genoeg veren, ookal kan ik je er nog wel meer geven hoor, hihi! ;)

maarre, denk ook aan jezelf he, het moet wel leuk blijven, en dan vooral voor jezelf!

Edit: haha! :+ : http://www.leren.nl/rubriek/persoonlijk … ee_zeggen/ ;) grapje hoor!

Ik zing mijn eigen wijsje!

5

chymera schreef:

Hoe lang ben je nou bezig geweest met die taart van assepoester????

Ik weet het dit keer echt niet meer  :o . Ben met alles zo door elkaar bezig geweest, had een halve tafel vol met voorbereidingen liggen.  Het bakken van 9 kapsels (naast 5 voor een workshopje) en het maken van de afsmeerbotercreme van 9 pakjes allemaal achter elkaar gedaan, 1 ochtend alle vullingen gemaak etc.
Het werk aan de koets viel wel mee vond ik, je kan alleen niet in 1x door omdat de onderdelen hard moeten worden. De muisjes en frutsels heb ik al een paar keer gemaakt, dus daar heb ik inmiddels wel wat handigheid in (al was het weer even geleden), maar ik denk al met al een uurtje of 10?

Groet, Jolanda

6

Heel erg leuk! Erg druk bezig geweest. En die tweede koelkast is helemaal fijn! En ja, laat je man blij zijn dat je een hobby hebt  :)

Groetjes, Marjan

7

koekiemonster schreef:

maarre, denk ook aan jezelf he, het moet wel leuk blijven, en dan vooral voor jezelf!

Edit: haha! :+ : http://www.leren.nl/rubriek/persoonlijk … ee_zeggen/ ;) grapje hoor!

:lol:  :lol:  :lol:
Niks grapje, echt iets voor mij  :Y . Geweldig !!

(En superbedankt voor je leuke reactie natuurlijk  :thumb: , dat voelt zooooooooooo goed na zo'n vermoeiende week)

Groet, Jolanda

8

Prachtige taaten :Y
Leuk gezicht, allemaal in de koelkast :)

9

Wow, wat een prachtige taarten! En geweldig zo'n grote koelkast, top!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

10

Wauw super taarten!!!
Voor mij staat donderdag ook een pittig dagje te wachten.
2 Hello kitty stapels van 30,25, 20 en 15 hopelijk gaat het mij net zo goed af als die mooie taarten van jou!
Hoe heb je trouwens dat hello kitty hoofdje vast gezet?

Groetjes,
Alexandra

11

Ook weer prachtig! Ben ik helemaal blij met mijn extra tafelmodel koelkast die ik laatst van mijn paps heb gekregen heb jij nu gewoon een lekkere grote  koelkast extra,ben helemaal niet jaloers O-)

12

Wauw..hele mooie creaties...wat een werk...

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

13

ja hier zijn de andere mooie creaties!!! ze zijn echt super!
wat staat dat bekend zo die koelkasten naast elkaar, dat ken ik ergens van.... alleen ik moet er 2 trappen elke keer voor op en dan  ook nog met die stapels!!! dood eng blijft dat :Y

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

14

WAUW! Supermooi! Petje af hoor! En dat op 10 uur tijd???  :thumb:

Groetjes van Natascha!

15

Wat een fatastische taarten!!
Ik blijf rood, roze en wit ook een geweldig leuke combinatie vinden!!

Tja, die hobby van ons!! Hier heeft vriendlief al een extra kastje voor me gemaakt en zelfs al geopperd om de schuur maar eens een keer aan te pakken en dit taart proof te maken... :lol:

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

16

Het zijn weer TOP taarten, prachtig gedaan  :thumb:  :thumb:

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

17

Ze zijn stuk voor stuk beauties, maar die geboortetaart! Om te zoenen, echt!

En wat een super-gezicht, al die taarten in die koelkasten! ( Nou ja, wel super, maar als ik probeer me een voorstelling te maken van je weekindeling... :S ;) )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

18 Laatst bewerkt door nicole th (11-10-2010 14:30)

Wauw, Wauw, Wauw wat een prachtige stapels , echt   :thumb: , vooral de assepoester taart  :Y echt,echt SUPER!!!! :Y  :thumb:  :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

19

wat een prachtige taarten!!! heel veel complimenten.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

20

Vicarth schreef:

WAUW! Supermooi! Petje af hoor! En dat op 10 uur tijd???  :thumb:

Voor 1 taart, hè  ;) , de kleinste in dit geval  (voor 30 personen, kwam die voor 40 en 50 personen nog bij :D en nog wat cakejes en wat workshopjes........)

Adrienne schreef:

En wat een super-gezicht, al die taarten in die koelkasten! ( Nou ja, wel super, maar als ik probeer me een voorstelling te maken van je weekindeling...   )

Doe maar niet  ;) , heb het in ieder geval een paar keer 3 uur zien worden 's nachts  :lol:

Kwebbeltje schreef:

alleen ik moet er 2 trappen elke keer voor op en dan  ook nog met die stapels!!! dood eng blijft dat

Ik moet naar de trap af naar beneden  ;) .  En om bij mijn voordeur te komen, moet je een trap op, daar zien de mensen al tegenop als ze de taart komen halen. Ik loop dus altijd mee naar de auto, want het went  :lol:

Alexandra13 schreef:

Voor mij staat donderdag ook een pittig dagje te wachten.
2 Hello kitty stapels van 30,25, 20 en 15 hopelijk gaat het mij net zo goed af als die mooie taarten van jou!
Hoe heb je trouwens dat hello kitty hoofdje vast gezet?

Dat klinkt inderdaad pittig! Succes ermee.
Het hoofdje is uitgesneden van gumpaste en heb ik aan de achterzijde met 2 lolly-stokjes vastgezet (met een reepje gumpaste over de stokjes). Plat op het gezicht laten drogen op foam en na het drogen pas het gezichtje erop gemaakt. Begrijp je 'm?

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! Ben altijd weer blij, als mensen de moeite nemen een reactie te plaatsen  :Y

Groet, Jolanda

21

Prachtig gemaakt... en fijn he, extra koelkast ;-)
Dat heb ik ook, nu nog airco (laten maken, is nl kapot) in de auto... en ik ben klaar voor grote bestellingen... hahahahahhaa

Nee hoor, maar die extra koelkast is heel handy!

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

22

Wat een werk! Maar uiteindelijk een geweldig resultaat. Petje af voor jou.

23

Wat een prachtige taarten heb je weer gemaakt! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

24

GEWELDIG!!! Wat een productie bij jou ook! Stuk voor stuk prachtige exemplaren geworden. Wat leuk om je koelkast zo te zien!!

groeten, Bianca
TAART in huis

25

Ok, luister vrouw, dit is echt té hysterisch! Ik dacht een bericht te schrijven over hoe mooi ik ze vind en prachtig gedaan en super...bla bla. Maar na het zien van die laatste foto ben ik in schok. Ze zijn allemaal tegelijk gemaakt?!? WHAAH...zo ik word wakker, dat had ik niet door.
RESPECT...........

Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.