1

Onderwerp: Moet ik kwart dikker maken om te vullen?

Ik wil binnenkort een taartje vullen met aardbeien kwark. Moet ik deze nog aandikken, zodat de biscuit niet week wordt?

Alvast bedankt

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

2

Re: Moet ik kwart dikker maken om te vullen?

oh dat zou ik ook graag willen weten.

3

Ik heb pas mijn taartje gevuld met kwark die waar ik nog wat klopfix door had geroerd. Het bleef goed stevig en smaakte verrukkelijk.

4

Je kunt de kwark ook verstevigen met gelatine.
Gelatine eerst laten weken in koud water. Daarna oplossen in een heel klein beetje heet water en door de kwark mengen. Dan in de koelkast tot het stijver geworden is (overnacht bijv.) en dan als vulling gebruiken.

Die tip van klopfix vind ik ook een goeie trouwens. Ik dacht om de een of andere reden dat dat alleen bij slagroom kon...

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb nog klopfix in huis, dus probeer ik die maar.

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

6

Bedoel je de kwark aardbeien van Mona.Wany die kan je gelijk tussen de taart doen.
Want welke aardbeienkwark wil je gebruiken?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

Ik wil die van "Konings" gebruiken. Hij is wel stevig, maar als ik het bakje scheef houd dan loopt het er zo uit. Het lijkt een beetje op stevige yoghurt.

8

Ik heb gisteren citroenkwark van almhof gebruikt om te vullen. Die is goed dik en smaakte heerlijk! :P
Maar ik denk dat als die nog wat yoghurt achtig 'loopt', dat je hem dan inderdaad beter nog wat in kunt dikken.