Onderwerp: Moet ik kwart dikker maken om te vullen?
Ik wil binnenkort een taartje vullen met aardbeien kwark. Moet ik deze nog aandikken, zodat de biscuit niet week wordt?
Alvast bedankt
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Moet ik kwart dikker maken om te vullen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil binnenkort een taartje vullen met aardbeien kwark. Moet ik deze nog aandikken, zodat de biscuit niet week wordt?
Alvast bedankt
oh dat zou ik ook graag willen weten.
Ik heb pas mijn taartje gevuld met kwark die waar ik nog wat klopfix door had geroerd. Het bleef goed stevig en smaakte verrukkelijk.
Je kunt de kwark ook verstevigen met gelatine.
Gelatine eerst laten weken in koud water. Daarna oplossen in een heel klein beetje heet water en door de kwark mengen. Dan in de koelkast tot het stijver geworden is (overnacht bijv.) en dan als vulling gebruiken.
Die tip van klopfix vind ik ook een goeie trouwens. Ik dacht om de een of andere reden dat dat alleen bij slagroom kon...
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb nog klopfix in huis, dus probeer ik die maar.
Bedoel je de kwark aardbeien van Mona.Wany die kan je gelijk tussen de taart doen.
Want welke aardbeienkwark wil je gebruiken?
Ik wil die van "Konings" gebruiken. Hij is wel stevig, maar als ik het bakje scheef houd dan loopt het er zo uit. Het lijkt een beetje op stevige yoghurt.
Ik heb gisteren citroenkwark van almhof gebruikt om te vullen. Die is goed dik en smaakte heerlijk!
Maar ik denk dat als die nog wat yoghurt achtig 'loopt', dat je hem dan inderdaad beter nog wat in kunt dikken.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Moet ik kwart dikker maken om te vullen?