Onderwerp: HELP! Puzzelplaatje plakt onwijs vast aan plastic mapje
Ik heb een week geleden een Dora plaatje gepuzzeld voor een taart voor een collega die morgen klaar moet.
Omdat het een Dora-prinsessenplaatje is, zit er een hele paardenstaart in het plaatje. Die heb ik gemaakt van marsepein, die ik bruin gekleurd heb. Tijdens het puzzelen plakte dat spul al verschrikkelijk, het maken van de haren was een crime.
Ik heb het een weekje weggelegd in een luchtdichte bak en heb zojuist vast geprobeerd of ik het plaatje van het plastic hoesje kon afhalen om het op een bakpapiertje te leggen. De fondanten onderdelen gaan goed, maar het bruine marsepein zit helemaal vast aan de ondergrond. Als ik het met een paletmes probeer los te maken, vervormt het meteen; het is zelfs niet een beetje ingedroogd. En omdat het een 3D plaatje is, zit alles op en over elkaar vast, dus alleen de staart losmaken lukt ook niet.
Wie o wie kan mij helpen? De rok heb ik los, de schoenen die ook van het bruine plakspul waren maar net-an. Moet ik het overgebleven deel toch maar even in de vriezer gooien? Ik ben zo bang dat het daarna dan nog meer gaat zweten, het plakt nu al zo
Hellup!