Onderwerp: hoe aan eerste taart beginnen?
ikheb woensdag mijn bestelling gekregen om mijn eerste taart te maken
maar ik heb een paar vraagjes:
* er staan 2 tabellen op de site met een schema op hoe de verhoudingen zijn, nu was mijn vraag: ik heb een springvorm van 26cm, maar in een tabel is er enkel een verhouding voor ofwel een vorm van 24cm ofwel eentje van 28cm....en in de andere tabel wordt gewoon gekeken voor een ronde vorm van 26cm, dus ik heb eigenlijk 3 verschillende verhoudingen, welke neem ik best?
* voor de vulling zou ik graag mokkacreme gebruiken, er wordt in het recept gezegd 1eetl oploskoffie (moet opgelost zijn) maar met hoeveel water? gewoon de hoeveelheid van een simpele tas koffie, meer of minder?
* kan ik als 2de laagje gewoon een 'dijk' spuiten van mokkacreme en deze vullen met aardbeienconfituur? of gaat dit niet samen?
of gewoon beter beginnen met 1 laag vulling?
* basterdsuiker vind je niet hier in Belgie, dus ik denk dat gewone kristalsuiker ook voldoende is?
* voor de botercreme om af te smeren wordt gesproken over roomboter, ik denk dat die boter dan de 'goeie' boter is waar men hier in de volksmond over spreekt? En het andere component margarine, is dit margarine voor op de boterham te smeren of gewone bakboter?
ik weet het...vele vragen, maar ik zou zo graag hebben dat mijn eerste taart toch wel iets of wat lukt en lekker is.