1

Onderwerp: Hoe laat je de Calla's het beste drogen?

Via verschillende site's en how-to's te hebben gelezen over de Calla bloemen ben ik ook een gok gaan wagen.

Het enige probleem waar ik tegenaan loop is hoe ik de bloemen op z'n kop kan laten drogen.

Ik steek ze eerst uit met de malletjes van de Calla bloemen, en dan draai ik hem om een torentje van papier. ( zelfgemaakt)
De randjes zet ik iets omhoog. Tot zover gaat het goed.

Nou heb ik de stamper ( of heet dat niet zo?  :rolleyes: ) gerold en in een ijzerdraadje gestoken en laten drogen.

Toen beide droog waren heb ik het ijzerdraadje door de calla gestoken en zo kwam de stamper in het midden.

MAAR...... Zodra ik het ijzerdraadje ergens aan vast maakte om op de kop de bloem te laten drogen, gleed het draadje van de stamper af...

Heeft iemand hier een tip voor?
Ik dacht zelf om het ijzerdraadje in te smeren met lijm, en dan de stamper erop te maken, maar ik wil graag alles op mijn taart eetbaar houden....

Hoop dat iemand me kan helpen, en snapt wat ik bedoel  :Y

2

Re: Hoe laat je de Calla's het beste drogen?

Ik weet natuurlijk niet hoe de anderen dat hier doen, maar ik maak zelf de stamper zonder een ijzerdraad erin en plak hem dan met royal icing vast, maar misschien zitten ze dan wel niet zo perfect in het midden dan bij jou. Weet ik ook niet zeker hoor, misschien heeft iemand anders nog een tip en anders moet je het gewoon een keertje zo proberen of het dan beter lukt. De rest doe ik wel allemaal zoals jij
succes ermee!

3

Volgens mij lukt het wel als je een oogje aan het ijzerdraadje maakt voor je het in de stamper steekt. Dan kan het er niet meer afglijden als je het nog een beetje aanduwt rond het draadje.

4

Ik laat de calla's nooit op zijn kop drogen maar in een vaasje met keukenpapier eromheen. En extra keukenpapier daar waar nodig om de calla in model te houden.

Ik heb het uit het boek van Lindy Smith volgens mij :think:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

een draadje met een oogje draaiend in de stamper aan brengen fondant  met tylose of gumpaste ... en dan eerst drie dagen de stamper laten drogen ....... succes

6

Chantelle schreef:

een draadje met een oogje draaiend in de stamper aan brengen fondant  met tylose of gumpaste ... en dan eerst drie dagen de stamper laten drogen ....... succes

Bedankt voor de tip! Maar krijg ik dan het draadje er nog wel weer uit zonder de stamper te breken?  Wil namelijk alles graag eetbaar houden op mijn taart

7

Ik maak de stamper en de bloem apart.
De bloem laat ik op een puntbakje (bijvoorbeeld ijsbakje met kaugombal onderin) drogen
op u-tube staat een filmje van Edna de la cruz (disignmeacake.com.)
Hier kun je precies zien wat ik bedoel.
Ze heeft verschillen filmpjes van bloemen erop staan en legt het goed en simpel uit. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda