1

Onderwerp: Dag van tevoren afsmeren??

Hallo allemaal,

Ik heb een nogal volle agenda de komende dagen, met een boel bestellingen  :)  en ik vroeg me af, als ik vanavond nog biscuit bak en dat morgenochtend of -avond afsmeer, of ik dat dan vrijdagochtend kan bekleden? Ik kan dan vrijdagochtend precies 2 taarten bekleden en 24 cupcakejes versieren..... :-)

Dank en groet,
Barbara

2

Re: Dag van tevoren afsmeren??

Ik zou morgenavond vullen en afsmeren , dan kun je Vrijdag bekleden. Moet geen probleem zijn hoor. ( Mits de taart voor Vrijdag is natuurlijk )

Carpe Diem !

3

monique63 schreef:

Ik zou morgenavond vullen en afsmeren , dan kun je Vrijdag bekleden. Moet geen probleem zijn hoor. ( Mits de taart voor Vrijdag is natuurlijk )

De klant komt 'em vrijdag ophalen, maar ze gaan 'em zondag eten. Kan best toch???

4

Bammetjebam schreef:
monique63 schreef:

De klant komt 'em vrijdag ophalen, maar ze gaan 'em zondag eten. Kan best toch???

Ik vind dat best lang hoor, zou ik zelf niet doen. Wat voor vulling stop je erin?

Carpe Diem !

5

monique63 schreef:
Bammetjebam schreef:
monique63 schreef:

Ik vind dat best lang hoor, zou ik zelf niet doen. Wat voor vulling stop je erin?

Lemoncurd en Citroenkwark. Ik bewaar de taart natuurlijk in de koelkast.

6

ik lees even mee

ik moet precies hetzelfde

Leven is het meervoud van lef.

7

Ik vind dan dat ik oude taart verkoop, ik zou het zelf nooit doen!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

8

Nou, stel dat je voor een zondag een taart nodig hebt die je op zaterdag ophaalt bij de banketbakkerij, dan hebben zij die toch ook op vrijdag gemaakt? Mijn ervaring is dat zelfs een aangesneden taart (mijn taarten dan) meestal vrij lang vers blijft hoor.

9

Ik ben nog maar een beginner hoor, maar misschien is invriezen een optie? Mits de klant niet al te ver moet rijden natuurlijk. Dan kun jij hem vrijdag in de vriezer doen en zei halen hem zaterdag middag er weer uit.

It takes a long time to become an old friend

10

Dan kan ik haar dat zelf ook vragen natuurlijk. Om 'em bij haar thuis in de vriezer te doen, en dan er zaterdagavond weer uit te halen! Ze is een vriendin van me, dus dat kan ik best vragen....

11

Bammetjebam schreef:

Nou, stel dat je voor een zondag een taart nodig hebt die je op zaterdag ophaalt bij de banketbakkerij, dan hebben zij die toch ook op vrijdag gemaakt? Mijn ervaring is dat zelfs een aangesneden taart (mijn taarten dan) meestal vrij lang vers blijft hoor.

Jij vraagt om advies, wij geven jou tips wat te doen!

Ik vind ten eerste als ik een taart haal bij de bakker dat ik weet dat hij vrijdag op zaterdagnacht gemaakt is, anders hoef ik hem niet, ten tweede wil ik als hobby bakker wel een goed product afleveren en niet een taart van 4 dagen oud.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

12

Ik ben het niet helemaal met je eens Christol. Een taart bekleed met fondant of marsepein is veel langer houdbaar dan bijvoorbeeld een slagroomtaart van bakker.  Vier dagen is echter wel te lang voor een citroenkwark vulling. Ik zou de taart dus eerder maken, invriezen en een dag van te voren weer ontdooien (ken je de ontdooi instructies?)
Houdbare vullingen zoals BC zijn makkelijk houdbaar. Ik maak mijn taart ook wel eens op dinsdag en dat hij dan pas donderdag gegeten wordt. Nooit problemen mee mits ik houdbare vullingen gebruik. En als het voor je vriendin is zou ik er helemaal geen punt van maken dat de taart in de vriezer gaat, prima opgelost!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

Het hangt ook ervan af of je biscuit, mix, cake of iets anders gebruikt  :Y

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/