1

Onderwerp: Botercreme of slagroom

Hallo,

Ik heb gezien dat je taartjes ook kan afsmeren met slagroom, persoonlijk vind ik dat lekkerder en wil dat ook graag doen.
Maar wat voor soort slagroom moet ik nemen.
Want las ook dat je het moet verstevigen, hoe doe je dat dan en waarmee?
Moet ik een beker slagroom halen kloppen en dat erop smeren, wie kan mij helpen.
Wil de taart dan bekleden met marsepein.

Groetjes van een beginneling ;)

Re: Botercreme of slagroom

Heb je dat van de teleac vandaan?
Ik zou zelf nooit slagroom gebruiken eerlijk gezegd  :nooo

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Nee dat heb niet gedaan, wil namelijk eerst info inwinnen voordat ik eraan ga beginnen. :)
En hier zijn zoveel ervaren mensen vandaar dat ik het eerst even vraag wat ik het beste kan doen.

Waarom is slagroom dan niet de beste optie, is dat in het nadeel van het marsepein?

4

Ik stop de Slagroom in de Taart als vulling met Fruit....
Afsmeren doe ik met Botercreme dit zorgt er voor dat het vocht wat in de slagroom zit niet bij je Marsepein en Fondant kan komen.... Een soort Damwand... Vocht is killing voor je Marsepein en Fondant... Vooral Fondant kan daar niet tegen...

Succes,

Fedor

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...

5

Fedor,

Kijk daar heb ik wat aan.
Nu even op zoek naar een lekker recept om botercreme te maken, een simpel recept haha moet eerst even leren he.
Heb jij een tip voor mij ;)

Bedankt voor je tip he :)

6

Hoi,

Graag gedaan.... :)

Ik gebruik altijd het volgende recept:

150 gram zachte boter/margarine
250 gram gezeefde poedersuiker
2 theelepels heet water
1 theelepel vanille essence

Vind je hem te zoet dan moet je gewoon minder suiker toevoegen...
Taart er mee insmeren... Een uurtje in de koelkast om de botercreme stevig te laten worden... En dan decoreren...

Succes

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...

7 Laatst bewerkt door koekiemonster (02-09-2010 08:39)

ik adviseer voor lekkere botercreme meringue botercreme!!
heeeeeerlijk!!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

8

Het beste en veiligste is om de 1:1 bc te gbruiken. Dwz 1 deel boter op 1 deel poedersuiker. Hier komt verer geen vocht aan te pas. Je kan er altijd iets van een smaakje aan toevoegen, maar dat hoeft niet (het is wel mierzoet :mad: ).
Ik smeer dit altijd maar heel dun om de taart glad te krijgen dus echt proeven doe jet het niet.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Ben onwijs blij met deze tips.

Even voor mij nog de vraag.
1:1 = bv 150 gram roomboter met 150 gram poedersuiken?
Moet ik dat ook zeven?

10

Ik deed in het begin (toen ik begon met taarten) wel afsmeren met slagroom.
Bij mij ging het goed.
Maar sinds ik bc heb ontdekt smeer ik daarmee af

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

11

Linda1977 schreef:

Moet ik dat ook zeven?

Ik zelf zeef wel de poedersuiker, maar volgens mij is het niet nodig. Maar zo draai ook altijd alvast de boter smuiïg en volgens mij kan het ook gewoon gelijk bij elkaar.
Maar tja, gewoontjes zitten soms zo vastgeroest :grr:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

Ottolien schreef:
Linda1977 schreef:

Moet ik dat ook zeven?

Ik zelf zeef wel de poedersuiker, maar volgens mij is het niet nodig. Maar zo draai ook altijd alvast de boter smuiïg en volgens mij kan het ook gewoon gelijk bij elkaar.
Maar tja, gewoontjes zitten soms zo vastgeroest :grr:

Ik gooi ook altijd alles bij elkaar en zeven doe ik nooit.  :o
Heb altijd mooie bc zonder klontjes.
En zoals je zegt: Maar tja, gewoontjes zitten soms zo vastgeroest

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

13

Nee met slagroom zou ik zeker niet af gaan smeren ;) in slagroom zit veel te veel vocht de kans is wel erg groot dat je taart gaat smelten en dat is toch ergg zonde van al het werk wat erin gaat zitten he?!
Vullen kan wel gewoon met slagroom als je dat lekker vind hoor :) de botercreme waar je mee af smeert proef je toch bijna niet als er een laag fondant / marsepein overheen zit en het is een stuk veiliger:D  dus vullen kan wel gewoon met wat je lekker vind zoals slagroom(maar vergeet geen dijkjes te spuiten).

14

Wat is een dijkje spuiten? :/
Sorry misschien een domme vraag, maar moet het nog leren en wil het zo graag leren.

15

een dijkje spuit je op de rand van je open gesneden taart (dus waar de vulling komt) als je dat heb gedaan, kan je de binnenkant vullen met wat je wil en voorkomt het dat je vulling in aanraking komt met je marsepein/fondant. dan de taart weer in elkaar zetten en afsmeren... :9

Groetjes Christa!