1

Onderwerp: Sylke 1 jaar!!! En mama's taartenhobby ook!

Mijn allereerste marsepeintaart maakte ik tijdens de bevalling van ons 'kleine' meisje Sylke. Al puffend en wiegend stond ik aan het aanrecht, te wachten op het grote moment dat onze tweede dochter en derde kind eindelijk geboren zou worden.

En afgelopen donderdag 23 september werd Sylke alweer 1 jaar! Pfieuw, waar blijft de tijd?

Vorig jaar genoten we van de mierzoete geboortetaart. Vol scheuren, bobbels en veel te dik uitgerolde marsepein.
Afgelopen weekend vielen vele monden open van verbazing toen de verjaardagsvisite de taart voor Sylke zag. De taart die ik dít jaar maakte. Een (al zeg ik het zelf) prachtige en heerlijke drie-laags stapeltaart in Pip-stijl (met dank aan het voorbeeld van Annemarie, die ik met toestemming bijna volledig heb gekopieerd. Gewoon, omdat hij past bij Sylke, bij haar kamertje, bij mij. En omdat ik hem prachtig vind en al maanden in mijn fotomapje heb staan  ;) )

Onderste taart = chocobiscuit gevuld met chocomousse en Dulche de Leche.
Middelste taart = Mona citroenkwarktaartpudding en lemoncurd.
Bovenste taart = kersenvlaaivulling met champagnebotercrème.
Hij ging schoon op...

Oordeel zelf:
Vorig jaar 23 september:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BDE7WWON.jpg

Dit jaar 26 september:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YIEFXHVK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AGUR3I7Q.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6YHL3K6H.jpg

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Sylke 1 jaar!!! En mama's taartenhobby ook!

Wouw! Je kan wel zeggen dat je enig verschil ziet :lol:
De stapeltaart is heel mooi geworden en ik kan mij voorstellen dat je visite bijna achter over sloeg.

Ik vind je eerste taart ook niet slecht als je bedenkt dat je met weeën liep..ik moet er niet aandenken om in die situatie een taart te bekleden!!!

3

Jawadde

4

Wow, prachtig, leuk om het verschil te zien !! Nog gefeliciteerd !!

5

WOW!!!

Allereerst nog gefeliciteerd met de 1e verjaardag van je dochter en je 1e taartjubileum.

Leuk je verhaal over je eerste taart die je tijdens je bevalling hebt gemaakt, die vergeet je nooit meer. En ik vind hem ondanks de bobbels en scheuren ook leuk qua stijl. Maar toegegeven, de PIP taart die je nu hebt gemaakt is natuurlijk veel en veel mooier, ik vind hem ècht prachtig en zo ontzettend strak. Ik ben benieuwd hoeveel taarten er in dat jaar tussengezeten hebben voor je dit niveau hebt bereikt (dan weet ik ook hoeveel taarten ik moet gaan maken om over een jaar zoiets te kunnen haha). Hij is echt geweldig!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

6

WOW, geweldig!!!!!!!!!!!

7

Er is inderdaad een verschil en wat voor één!

Knap gedaan hoor! Het is toch wel leuk om te zien dat je vorderingen maakt hé?

:thumb:

8

wat een plaatje die PIP taart, mag ik hem opslaan?

En inderdaad, wat een vooruitgang in een jaar zeg :thumb:  :thumb:
Nog gefeliciteerd met je dochter!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

9

Bo2309 schreef:

wat een plaatje die PIP taart, mag ik hem opslaan?

En inderdaad, wat een vooruitgang in een jaar zeg :thumb:  :thumb:
Nog gefeliciteerd met je dochter!

Van mij mag je de taart opslaan, maar ik heb hem afgekeken van Annemarie van het forum (en haar gemaild om toestemming, die ik volgens haar niet nodig had maar ik wil niet zomaar iemand's taart kopieëren).

En bedankt voor de felicitaties!

10

leuk je taarten zeg! en dat je nog al puffend een taart hebt staan maken...

mijn dochter heet ook heel toevallig Sylke (en ik denken dat t niet veel voorkwam, op de hoek van de straat woont er ook 1)

11

Mooi hoor!!!!!!!!!!!!!!! ;)

En kopieer maar raak hoor dames, ik voel me alleen maar vereerd :P

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

12

Wat een verschil zeg. Wat heb jij een hoop bijgeleerd in een jaartje.  Je pip-taart is echt prachtig!

p.s. en gefeliciteerd met je dochtertje.

13

Knappe taart met weeën.

14

wooow!  :D

Wauw, echt een super mooie taart.

En zo'n taart maken in de weeen vindt ik heel erg knap, ik moet er ook niet aan denken om in de weeen een taart te bekleden, dat vindt ik echt lef hebben  :Y

En je PIP taart is echt super mooi, echt eentje om te onthouden  ;)

16

Mooi!!!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

17

Ok al puffend een taart maken is gewoon echt geweldig. En dan vind ik het resultaat erg goed hoor.

Maar nu een jaar later is het helemaal mooi. Zo is goed te zien dat je bij elke taart weer wat nieuws leert en na ene jaar dus een enorme sprong hebt gemaakt. Hij is trouwens heel mooi strak

Groetjes Arjette