Onderwerp: Mijn allereerste...
Vorige maand werd mijn dochtertje 2 jaar en dat was voor mij dé gelegenheid om voor het eerst een marsepein/fondant taart te maken. Mijn allereerste...
Met de startset en tips van bientje uit Arkel ging ik vol enthousiasme aan de slag, het viel niet mee (ik begreep achteraf dat er meerdere baksters problemen hebben met plakkerig fondant als het buiten 25 graden is, maar dat wist ik toen nog niet) en ik had vreselijk ruzie met de tappits, maar het was toch ontzettend leuk om te doen en ik was apetrots op het resultaat! Hij is 25 cm en ik had hem gevuld met botercrème en aardbeienvlaaivulling en hij viel bij de visite in de smaak. Ik had er ook nog wat cupcakes bijgemaakt voor de kids maar hier heb ik geen foto van. Hier de foto (met dank aan zoethoudertje voor het duidelijke how-to filmpje).

Uiteraard valt deze taart in het niet bij alle prachtige creaties die ik hier voorbij zie komen, die overigens een grote bron van inspiratie zijn, waarvoor mijn hartelijke dank! Inmiddels heb ik nog een 2e en 3e taart gemaakt, waarvan de foto's nog volgen en nog wat cupcakes. Ja, het is echt heel leuk om te doen!
Leuk dat je mijn verhaal hebt gelezen en naar mijn allereerste taart hebt gekeken, tips zijn altijd welkom!
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"
... een geweldige (verslavende) hobby!